یارانه 60 و 120 هزار تومانی کالای اساسی چهارشنبه تصویب می شود

تورهای مسافرتی لحظه آخر

طرح تامین منابع کالاهای اساسی برای یارانه ۶۰ و ۱۲۰ هزار تومانی چهارشنبه در مجلس تصویب می شود.
به گزارش کاماپرس، افزایش قیمت کالا‌های اساسی و کاهش قدرت خرید اقشار کم درآمد باعث شد، طرح یارانه ۶۰ و ۱۲۰ هزار تومانی مطرح شود. طرحی که فعلا دولت و مجلس برای تامین منابع آن به توافق نهایی نرسیده اند. البته قرار است این طرح به همراه چند طرح ناتمام دیگر فردا در مجلس تصویب شود.

حمید حاج بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اینکه اختلاف با دولت بر سر تامین منابع است، درباره این طرح گفت:« منابع تامین کالا‌های اساسی با رعایت مصوبه کمیسیون برنامه و بودجه برای تامین کالا‌های اساسی برمبنای ۱۲۰ هزار تومان برای سه دهک پایین و ۶۰ هزار تومان برای ۴دهک بعدی با کارت اعتباری آن‌ها واریز می‌شود. مبلغ شارژ شده این کارت اعتباری صرف کالا‌های اساسی مشخص خواهد شد و وزارت صمت مکلف به تهیه کالا‌های مناسب است.»

اخبار مهم مرتبط را بخوانید:

وزرات صمت دو هفته وقت دارد کالاهای اساسی را تامین کند

راز آسمان پایتخت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما عبدالرضا مصری عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس هم با اشاره به طرح تامین کالا‌های اساسی مردم در مجلس گفت:« تمام وزارت خانه‌های مرتبط در تهیه این سبد کالا و اقلام اساسی آن نقش دارند؛ و وزارت صمت تا بعداز تصویب نهایی مجلس در دو هفته به معرفی و تامین کالا‌های اساسی بپردازد. وقتی تورم بالا می‌رود اقشاری که حقوق حداقلی را دریافت می‌کنند بیش از پیش متضرر خواهند شد لذا توجه مجلس باید به اقشار کم درآمد و اقشاری که درآمد ثابت دارند باشد.»

به گفته عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس برای سه دهک پایین درآمدی (حدود ۲۴ میلیون نفر) که مجموع درآمد ماهانه آن‌ها کمتر از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است به هر عضو خانوار تا ۵ نفر ماهانه ۱۲۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.
همچنین برای ۴ و نیم دهک دیگر (حدود ۳۶ میلیون نفر) به هر عضو خانوار تا ۵ نفر ماهانه ۶۰ هزار تومان پرداخت می‌شود. در مجموع ۳۰ هزار میلیارد تومان از ابتدای مهر تا اسفند (۶ دوره) پرداخت می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

3 دیدگاه برای “یارانه 60 و 120 هزار تومانی کالای اساسی چهارشنبه تصویب می شود

  1. محمد گفته:

    سلام.من یک معلم هستم و خانمم خانه دار است و فقط حقوق معلمی می گیرم با دلایل گوناگون به ما یارانه معیشتی ندادند و حالا هم اعلام کرده اند آن کسانی که معیشتی نمی گیرند این یارانه را هم ندهند این ،کاملاً ناعادلانه است چون که افرادی هستند که درآمدشان بخاطرشغل آزاد داشتن شفاف نیست و خیلی از من بیشتر درآمد دارند و یارانه هم می گیرند این وضعیت ما را دلسرد می کند.مگر ما از مردم این کشور نیستیم.

  2. ايراني گفته:

    واسه اينكه اقايون15 تومان به يارانه مردم بيچاره اضاف كنن ده سال فك ميكنن اما واسه گرون كردن 60 ثانيه وقت لازم دارن تازه خودشونم ميزنن به بي فكري

  3. صالح گفته:

    چه خبر خوشی به عبارت دیگر پول یگ حلب روغن پس تمام مشکلات حل شد نانمان را میزنیم به روغن آنهم مفتی میگم یک شایعه شنیدم دولت گویت هم رایانه میدهد مبلع چهارونیم میلیون تومان اگر درست باشد این رایانه ما پول اتوبوس هم نیست در مقابل مال گویت حقوق است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز