یارانه معیشتی اردیبهشت ماه با همان رقم همیشگی واریز می‌شود؟

یارانه معیشتی اردیبهشت ماه طبق روال ماههای گذشته دهم ماه واریز می‌شود، اما سوالی که مطرح می شود این است که این یارانه با همان رقم همیشگی پرداخت می‌شود؟

به گزارش کاماپرس، با اینکه سازمان هدفمندی یارانه ها اطلاعیه ای درباره زمان واریز یارانه معیشتی اردیبهشت ماه منتشر نکرده است، اما براساس زمان بندی ماههای گذشته این یارانه ۱۰ اردیبهشت ماه به حساب ۶۰ میلیون خانوار واریز می شود.

براساس زمان‌بندی که سازمان برنامه ‌و بودجه در دوره های گذشته رعایت کرده یارانه بنزین باید در ساعات پایانی روز دهم اردیبهشت یعنی جمعه هفته جاری پرداخت شود، اما به دلیل اینکه پرداختی‌هایی که به روز جمعه می‌افتد یک روز زودتر انجام می‌شود، ممکن است یارانه‌بگیران یارانه معیشتی این ماه را فرداشب در حساب خود ببینند.

رقم یارانه معیشتی تغییر می کند؟

بعضی از سایتها و کانالهای خبری در چند روز گذشته از یارانه معیشتی ۱۶۰ هزار تومانی و افزایش یارانه نقدی خبر داده اند و اینکه به دلیل شیوع کرونا و موج چهارم اپیدمی این بیماری در کشور و تعطیلی کسب و کارها و اصناف، ممکن است دولت دوباره یک یارانه معیشتی برای یارانه بگیران در نظر بگیرد.

راز آسمان پایتخت

دلیل  انتشار این اخبار هم به یارانه معیشتی سال گذشته بر می گردد. بعد از شیوع موج سوم کرونا در کشور، رئیس جمهور به کسانی که هیچ منبع درآمدی نداشتند برای چهار ماه یک یارانه کمک معیشتی اختصاص داد.

یعنی خانوارهایی که هیچ‌یک از اعضای آن‌ها حقوق ماهانه دریافت نمی‌کردند و بیمه نبودند مشمول دریافت این یارانه شدند. کارکنان بخش دولتی، نیمه‌دولتی، عمومی، بخش خصوصی و مستمری بگیران صندوق‌های بازنشستگی در این گروه قرار نداشتند.

حالا و در آستانه پرداخت یارانه معیشتی که همان یارانه بنزین است سوال بسیاری از یارانه بگیران این است که رقم این یارانه همان مبلغ همیشگی است یا قرار است بیشتر شود. سوالی که تا امروز هیچ یک از مسئولین به آن پاسخی نداده است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز