گران فروشی میلیاردی یک فروشگاه زنجیره ای با سوءاستفاده از دلار دولتی

تورهای مسافرتی لحظه آخر

بر اساس گزارش های منتشر شده در رسانه ها یک فروشگاه زنجیره ای صد کانتینر کالای اساسی را با ارز 4200 تومانی وارد کرده اما آنها را به قیمت آزاد به مردم فروخته است.

به گزارش کاماپرس، استقبال مردم از فروشگاه های زنجیره ای طی سال های اخیر افزایش داشته و تخفیف هایی که این فروشگاه ها اعمال می کنند در کنار راحت تر بودن فرآیند خرید، استقبال مردم از آنها را افزایش داده است.

تخفیف هایی که گاهی واهی است

با این وجود اخیرا اخباری در رسانه ها منتشر می شود که نشان می دهد ساز و کار تامین کالای این فروشگاه ها چندان شفاف نیست و نیاز به نظارت جدی دارد. چندی پیش گزارش هایی خواندیم که در آنها ادعا شده بود تخفیف های فروشگاه های زنجیره ای به نوعی صوری و واهی است به این معنی که بعضی از این فروشگاه ها با هماهنگی برخی تولید کنندگان با کم کردن از وزن اجناس ، قیمت ها را هم پایین می آورند تا خریداران تصور کنند از تخفیف خوبی برخوردار شده اند.

سودجویی با فروش آزاد روغن و برنج و شکر دولتی

راز آسمان پایتخت

امروز هم روزنامه شرق در گزارشی به تخلف دیگری از سوی یکی از فروشگاه های زنجیره ای پرداخته که می تواند اعتماد مردم به این فروشگاه ها را به شدت خدشه دار کند.

شرق در این گزارش نوشته است؛ یكی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای اقلام تنظیم بازاری را به‌جای آنكه به قیمت مصوب بفروشد، به قیمت آزاد و در بازار به مردم فروخته است.

این فروشگاه زنجیره‌ای صد كانیتنر حاوی روغن، شكر و برنج را برخلاف مصوبات دولت به فروش رسانده است. آن‌طور‌كه برخی منابع مطلع می‌گویند، متولیان این فروشگاه دو سالی است كه محموله‌های برنج GTC را در انبار خود نگه داشته و در بازار آزاد فروخته‌اند؛ یعنی درست همان روزهایی كه بازار دچار تنش بود و برنج خارجی كه به نسبت انواع ایرانی قیمت مناسب‌تری دارد، در بازار پیدا نمی‌شد، این فروشگاه زنجیره‌ای مشغول انبارداری برای عرضه برنج در بازار آزاد و كسب سود بیشتر بوده است.

واکنش تعزیرات به این تخلف چیست؟

محمدعلی اسفنانی، مدیر کل تعزیرات استان تهران در واکنش به رسانه ای شدن این اتفاق گفته است؛ این گزارش، اولیه و خام است و قطعا باید بررسی شود. بعد باید به سازمان صنعت و معدن و تجارت ارجاع داده شود و آنها جزئیات مطلب را به ما اعلام كنند. چنانچه تخلفی در این زمینه صورت گرفته باشد، قطعا پرونده تشكیل شده و رسیدگی می‌شود.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز