گران ترین گوشی های سامسونگ و اپل در بازار چند؟

لست سکند

گرانی گوشی موبایل حرف تازه ای نیست اما با توجه به آغاز سال تحصیلی دانش آموزان به صورت غیرحضوری و شروع کلاس های آنلاین دانشگاه ها ، تقاضا برای گوشی افزایش می یابد و گران ترین گوشی های بازار باز هم رکورد خواهند زد.

به گزارش کاماپرس، گران شدن گوشی موبایل تا چند روز پیش یک خبر بود که شاید برای افراد فراوانی اهمیت خاصی نداشت چون نیاز فوری به خرید گوشی نداشتند اما با نزدیک شدن به آغاز برنامه های آموزشی آنلاین مدارس و دانشگاه ها بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان به گوشی های بهتر، تبلت های بهتر و لپ تاپ های بهتر نیاز دارند و این افزایش تقاضا قطعا در بازار تاثیرگذار خواهد بود.

گزارش های ضد و نقیض از ارزان شدن برخی برندهای گوشی موبایل

خبرآنلاین البته در گزارشی به بررسی وضعیت بازار موبایل پرداخته و از کاهش قیمت ها خبر داده است در حالی که مشاهدات میدانی بسیاری از افراد که به قصد خرید به بازار موبایل رفته اند این گزارش را تایید نمی کنند. در گزارش خبرآنلاین آمده است: قیمت ها در بازار گوشی های همراه پس از عقبگرد اخیر ثابت مانده و طی چند هفته اخیر ثابت بوده است؛ فعالان بازار موبایل، دلیل بازگشت آرامش نسبی به بازار موبایل را ثبات نسبی نرخ ارز و روان‌تر شدن واردات می‌دانند.

بر اساس این گزارش  قیمت گوشی موبایل در بازار طی چند هفته اخیر  تا ۳۰ درصد ارزان‌تر شده است و ضمنا میزان تقاضا برای گوشی‌های تلفن‌همراه بالای ۳۰۰ یورو در کشور هم کاهش پیدا کرده، به نحوی که میزان تقاضا در سال ۹۸ حدود ۸.۵ درصد بود، اما امسال به ۵ درصد رسید.

راز آسمان پایتخت

گوشی های اپل ارزان تر نشده است

البته خبرآنلاین این را هم گزارش کرده که ثبات و کاهش قیمت ها در بازارگوشی های اپل قابل مشاهده نیست و قیمت گوشی های این برند طی چند هفته اخیر در حال افزایش است؛ به صورتی که قیمت گوشی آیفون ۱۱ پرومکس از ۳۹ میلیون تومان به ۴۲.۹ میلیون تومان رسیده که گران ترین گوشی این برند در بازارا است. قیمت گوشی موبایل آیفون اس ای ۲۰۲۰ نیز از ۱۵ میلیون تومان به ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده است و سایر گوشی های همراه این برند نیز به همین نسبت گران تر شده‌اند. در میان گوشی های برند سامسونگ نیز گلکسی نوت 10 پلاس با 23 میلیون و 600 هزار تومان گران ترین گوشی این برند در بازار به شمار می رود.

در ادامه جدول قیمت برخی گوشی های موجود در بازار را مشاهده می کنید.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : اپلسامسونگ
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز