کمک به حوزه‌های صنعتی توسط پیشداد صنعت آلما

لست سکند

به دلیل تحریم‌های گسترده کشور، بخش زیادی از صنعت دچار تزلزل شد. برخی از کسب و کارها و فعالان صنعتی که برای تولید محصولات خود به ماشین آلات صنعتی نیاز داشته و به دلیل خرید این ماشین آلات از تولیدکنندگان کشورهای دیگر، قسمت بیشتری از کار خود را متوقف کردند. قاعدتا در چنین شرایطی، مهندسی معکوس بسیار کمک کننده است. البته این شرایط محدود به زمان کنونی نبوده و کشور ما از حدود  40 سال قبل با این قبیل مشکلات روبرو بوده، اما در این شرایط سخت تحریم‌های همه جانبه نمود بیشتری پیدا کرد. به همین منظور توجه به فرآیندهایی مانند مهندسی معکوس، در ایران اهمیت بیشتری از خود نشان داد.

این موضوع نمود بیشتری در بخش‌های تولیدات صنعتی و پزشکی دارد. دو بخشی که از شریان‌ها مهم و حیاتی کشور محسوب شده و لزوم برطرف کردن موانع و مشکلات در آن‌ها به شدت ضروری است.

در داخل کشور مجموعه‌ای با عنوان پیشداد صنعت آلما در این حوزه تلاش کرده تا با تکیه بر دانش و متخصصان خود، خدمات موثری را در بخش مهندسی و همچنین طراحی و اجرای پروژه‌های مربوطه ارائه دهد. کاماپرس در این خصوص با حسن زارع هرفته، مدیرعامل مجموعه پیشداد صنعت، گفت و گو کرده که مطالعه آن برای تولید کنندگان و فعالان عرصه صنعتی و علاقمندان به این حوزه مفید است.

جریان فعالیت و محصول جدید آلما

راز آسمان پایتخت

به گفته زارع، آلما از سال 1394 فعالیت خود را در زمینه خدمات مهندسی آغاز کرد. این مجموعه در سال‌های اخیر در زمینه‌های طراحی و پیاده‌سازی خطوط تولید و اتوماسیون صنعتی فعال بوده است. این شرکت افتخار همکاری با مجموعه‌های بزرگی چون ذوب روی بافق، مس سرچشمه و صافات انرژی را دارد.

مجموعه پیشداد صنعت آلما در دهمین نمایشگاه بین المللی اینوتکس حضور دارد و پرینت سه بعدی، اسکن سه بعدی و طراحی و نقشه کشی صنعتی را به عنوان خدمت جدید خود در جریان این نمایشگاه ارائه می‌کند.

آلما؛ از اهداف و امیدواری‌ها تا چالش‌ها

تبدیل ایده به واقعیت، طراحی در ابعاد بزرگ و کمک به بخش‌های پزشکی و صنعتی به عنوان اهداف این مجموعه بیان شده است. در گفت و گوی با کاماپرس، زارع این مسئله را نیز اضافه کرد: هدف کلی مجموعه، مهندسی معکوس قطعات صنعتی با توجه به پیچیدگی آن‌ها است. در این راه در شرایط تحریم بسیاری از قطعاتی که در بازار تامین نشد، توسط این شرکت ساخته و در دست کارخانه‌ها و سازندگان ماشین‌آلات قرار گرفت.

به گفته مدیرعامل این مجموعه آینده به سمت استفاده از پرینترهای سه بعدی و ساخت افزایشی خواهد رفت. افزایش قیمت مواد اولیه و نوسان ارز از چالش‌های بزرگ این سازمان عنوان شد. شرکت پیشداد صنعت آلما تلاش داشته تا با تمرکز به صادرات و خدمات دلاری از این چالش‌ها عبور کند.

مرتبط با : پیشداد صنعت آلما
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز