سقوط تجارت جهانی الماس تحت تاثیر کرونا

لست سکند

تعطیلی و قرنطینه کشورها صنعت الماس را به توقف کشانده؛ در همین حال بزرگترین تولیدکننده الماس جهان اعلام کرده که تحت تاثیر پاندمی کرونا، سقوط بی‌سابقه‌ای را ظرف یک ماه گذشته تجربه کرده است.

به گزارش کاماپرس؛ شیوع ویروس کرونا باعث شده تولید جواهر و الماس در جهان هم  شاهد کاهش قابل‌توجهی باشد. بنابر گزارشها، روند تولید الماس تراش‌خورده در هند که تا پیش از این ۹۰ درصد الماس‌های جهان در این کشور تراش می‌خورد همچنان به خاطر تعطیل شدن فعالیت‌های کسب و کار متوقف است. در همین راستا و بنابر اعلام مرکز جهانی الماس انتورت، واردات الماس “خام” و “تراش‌خورده” به شهر انتورت بلژیک که یکی از مهم‌ترین مراکز مبادلات الماس در جهان به‌شمار می‌رود به ترتیب ۷۳ و ۵۱ درصد کاهش داشته است.

کاهش شدید فروش بزرگترین تولیدکننده الماس جهان

در همین حال، بزرگترین تولیدکننده الماس جهان( الروسای روسیه)، گزارش داده که تحت تأثیر منفی پاندمی کرونا بر اقتصاد جهانی و زنجیره‌های تأمین، تنها ظرف یک ماه فروش آن به یک دهم میزان قبلی سقوط کرده است.

راز آسمان پایتخت

به نقل از راشاتودی،در ماه اپریل الروسا ۱۵.۶ میلیون دلار الماس خام و پرداخت شده فروخته و این در حالی است که یک ماه قبل میزان فروش این شرکت ۱۵۲ میلیون دلار بود و در ماه اول سال هم ۴۰۰ میلیون دلار فروش داشت.

اوگنی آگورف، معاون مدیرعمل الروسا گفته است: محدودیت‌های وضع شده برای مبارزه با ویروس کرونا، و افت تقاضا برای جواهرات دارای الماس، تجارت الماس خام و پرداخت خورده را در سراسر جهان به حداقل رسانده است.با اینحال الروسا امیدوار است که این بحران عمر کوتاهی داشته باشد و در آغاز سه ماهه سوم تقاضا برای سنگ‌های قیمتی دوباره افزایش یابد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز