کرایه حمل هندوانه 70 درصد بیشتر از قیمت هندوانه!

تور لحظه آخری-کاماپرس

عدم وجود زیر ساخت‌های صادراتی و مشکل در سیستم حمل و نقل هزینه حمل صیفی‌جات را چندین برابر کرده است به نحوی که کرایه حمل هندوانه 70 درصد از قیمت خود هندوانه بیشتر است.

به گزارش کاماپرس، به دلیل عدم نظارت کافی برخی از مسئولین بر پایانه‌های حمل و نقل دریایی و نابسامانی‌های جدی در این سیستم باعث شده که کرایه حمل سبزی و صیفی جات به چندین برابر قیمت خود محصول افزایش یابد و باتوجه به عدم ماندگاری و احتمال خرابی صیفی‌جات صادرات این محصولات را با مشکل جدی روبرو کرد.

با افزایش چشمگیر تولید سبزی‌ و صیفی‌جات در کشور و لزوم صادرات آنها به کشورهای حوزه خلیج فارس در حال حاضر بخاطر نبود کانتینر‌های یخچال دار و عدم نظارت به موقع بر کار پایانه‌های حمل و نقل دریایی کرایه حمل صادرات این محصولات 300 درصد افزایش داشته است و نگرانی‌های کشاورزان از فروش محصولات خود و روی دست ماندن محصولاتشان افزایش یافته است.

صادرات محصولات کشاورزی قفل شده است

سیدرضا نورانی در گفتگو با  مهر با اشاره به تولید انبوه سبزی و صیفی جات طی سالجاری در کشور، گفت: به دلیل افزایش تولید، صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز رونق گرفته است و با وجود مازاد تولید و نیاز به صادرات، متأسفانه در حوزه حمل و نقل دریایی و جاده‌ای با نابسامانی‌های گسترده‌ای مواجه هستیم که صادرات را قفل کرده است.

راز آسمان پایتخت

وی اضافه کرد: شرایط به صورتی است که برای محصول هندوانه که قیمت آن کیلویی ۱,۵۰۰ تومان است، ۲,۵۰۰ تومان (70 درصد بیشتر از قیمت این محصول) کرایه حمل درخواست می‌کنند و همین باعث می‌شود صادرات انجام نشود و محصولات کشاورزان روی زمین بماند.

این مقام مسئول تصریح کرد: امسال وضعیت تولید بسیار خوب است و در حوزه تولید بسیاری از سبزی و صیفی جات با مازاد چشمگیر تولید مواجه هستیم با این شرایط باید صادرات نیز توسعه یابد در غیر این صورت به تولید و تولیدکنندگان خسارت جدی وارد می‌شود.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز