کد بورسی به طور کامل غیرحضوری شد

لست سکند

شواری عالی بورس اعلام کرد به دلیل رعایت فاصله گذاری از امروز سه شنبه 16 اردیبهشت ماه احراز هویت تمام افرادی که می خواهند کد بورسی دریافت کنند به صورت غیرحضوری انجام می شود.

به گزارش کاماپرس؛ این روزها تب ورود به بورس در بین عموم مردم بیش از حد داغ شده است به صورتی که اگر می خواستید کد بورسی دریافت کنید باید زمان طولانی در صف احراز هویت دفاتر پیشخوان سپری می کردید و هیجان عجیب و غریب مردم برای ورود به بازار سرمایه باعث رعایت نکردن فاصله‌گذاری فیزیکی در هنگام انجام مراحل حضوری دریافت کد بورسی می شد.

به طور معمول صدور کد بورسی پس از ارائه مدارک لازم به صورت حضوری در کارگزاری‌ها زمان کمتری نسبت به حالت اینترنتی خواهد برد، اما در شرایط فعلی که به دلیل شیوع کرونا بهتر است در خانه بمانیم و کمتر در مکان‌های شلوغ حاضر شویم، روش اینترنتی می‌تواند بهینه‌تر باشد.

بر همین اساس طبق اعلام وزیراقتصاد، شورای عالی بورس امروز سه‌شنبه مصوب کرد که  احراز هویت تمامی افرادی که می‌خواهند کد بورسی دریافت کنند، به صورت غیرحضوری و الکترونیکی انجام شود.

بنا به اعلام مهر، فرهاد دژپسند در حاشیه شورای عالی بورس گفته است: طبق مصوبه‌های امروز شورایعالی بورس از فردا، تمام مراجعات حضوری برای احراز هویت به دفاتر پیشخوان دولت به دلیل عدم رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی لغو می‌شود.

راز آسمان پایتخت

دژپسند همچنین به موضوع خریدوفروش سهام عدالت هم اشاره کرده و گفته است: مصوبه دومی که امروز در شورای عالی بورس به تصویب رسید، این بود که هرگونه نقل و انتقال وکالتی سهام عدالت ممنوع است و این مصوبه به سازمان اسناد کشور هم ابلاغ شده تا آنها هم، به تمام شهرستان‌ها و استان‌ها ابلاغ کنند.

مراحل دریافت کد بورسی

در شرایط عادی (غیراز وضعیت کرونایی فعلی) برای دریافت کد بورسی می‌توان به صورت حضوری یا غیرحضوری (آنلاین) به کارگزاری مراجعه کرد و در آنجا درخواست داد. اصل و تصویر شناسنامه و کارت ملی، داشتن شماره حساب بانکی و شماره شبا به نام فرد متقاضی، تکمیل فرم مشخصات مشتریان حقیقی، ارائه آخرین مدرک تحصیلی و تکمیل فرم درخواست کد معاملاتی آنلاین، مدارکی است که برای دریافت کد بورسی، باید ارائه شود. اما در حال حاضر که به دلیل شیوع کرونا، حساسیت رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی وجود دارد، کافی است به وبسایت کارگزاری‌ها مراجعه کرده و مدارک خود را بارگذاری کنند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز