کدام خانواده ها امکان دریافت 100 میلیون تومان تسهیلات فرزندآوری را دارند؟

مجلس شورای اسلامی در جلسه شانزدهم اسفندماه سال جاری، مبلغ تسهیلات فرزندآوری را مشخص کرد. میزان این وام در تبصره شانزدهم لایحه بودجه آورده شده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ وام‌های بانکی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، میزان تسهیلات فرزندآوری برای هر تعداد فرزند متفاوت است. براساس تبصره شانزدهم لایحه بودجه، مقدار این تسهیلات برای فرزند اول 20 میلیون تومان و برای فرزند دوم 40 میلیون تومان اعلام شده است. با تولد فرزند سوم مبلغ 60 میلیون تومان وام به والدین پرداخت خواهد شد. میزان این تسهیلات برای فرزند چهارم 80 میلیون تومان و به ازای فرزند پنجم 100 میلیون تومان است.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

خانواده‌هایی که فرزندان دو قلو یا چند قلو دارند برای هر یک از بچه‌ها یک وام جداگانه دریافت خواهند کرد. خانوارهایی که دارای سه فرزند هستند امکان دریافت تسهیلات بیشتر در زمینه ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن را خواهند داشت. مقدار این وام 200 میلیون تومان با دوره بازپرداخت 20 ساله خواهد بود. البته این شرایط از سال 1399 برای خانواده‌های بدون مسکنی که سه فرزند یا بیشتر دارند به وجود آمد.

نحوه پرداخت تسهیلات فرزندآوری چگونه است؟

طبق اطلاعات موجود، بانک مرکزی باید بتواند با همکاری سازمان ثبت احوال کشور سامانه‌ای را ایجاد کند که امکان ثبت نام و مدیریت فرآیندهای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری فراهم شود. براساس مصوبه مجلس، بانک مرکزی باید در خصوص پرداخت وام فرزندآوری هر سه ماه یکبار گزارش کار جامعی را به کمیسیون برنامه و بودجه و همچنین دیوان محاسبات کشور ارائه دهد. آیین نامه اجرای بند الف این مصوبه هم حداکثر تا اول اردیبهشت ماه سال آینده به بانک‌های عامل ابلاغ خواهد شد.

طرح پرداخت وام فرزندآوری به منظور تشویق خانوارها به داشتن فرزند بیشتر و جلوگیری از پیری زودرس جمعیت ایران ارائه شد و اکنون هم مبلغ آن مشخص شده است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز