کدام تور کربلا برای مسافرت مناسب تر است؟

تور لحظه آخری-کاماپرس

عراق و شهر کربلا از جمله نقاط گردشگری پربازدید برای ایرانیان به شمار می­رود. زیارت، اصلی‌ترین دلیل سفر ایرانیان به کربلا محسوب می‌شود و به همین دلیل شرکت‌های بسیاری نسبت به تخصیص تورهای متفاوت زیارتی کربلا اقدام کرده‌اند.

به گزارش کاماپرس، هم اکنون تور کربلا به صورت ریلی، زمینی و هوایی توسط این شرکت‌ها به متقاضیان ارائه می‌شود. در این گزارش مزایای هر یک از انواع تور کربلا شرح داده شده است.

چرا تور کربلا برای ایرانیان جذاب است؟

اصلی‌ترین دلیل جذابیت تور کربلا برای ایرانیان، زیارت اهل بیت است. کربلا یکی از مهم‌ترین شهرهای زیارتی دنیا است و بیشتر شیعیان جهان حداقل یک بار برای زیارت به این شهر سفر کرده‌اند. این شهر در ماه‌های محرم و صفر میزبان بیشترین تعداد گردشگران بوده و در سایر ایام سال نیز مملو از زائرانی است که چند روزی را در کربلا می‌گذرانند.

تور کربلا فقط به زیارت حرم حضرت امام حسین (ع) ختم نمی‌شود. این شهر تاریخی دارای آثار بسیار زیاد تاریخی و مذهبی است که در طول چند روز اقامت قابل بازدید است. همچنین معمولا تور کربلا یک تور ترکیبی است و در آن، مواردی همچون بازدید از شهر نجف و زیارت حرم حضرت علی (ع) و بازدید از سایر شهرهای زیارتی همچون سامرا و کاظمین نیز گنجانده می‌شود.

راز آسمان پایتخت

مزایای تور هوایی کربلا

تور هوایی کربلا نسبت به سایر انواع تور کربلا دارای هزینه بالاتری بوده، اما راحتی سفر بزرگترین مزیت آن است. سفر سریع و کم دردسر باعث می‌شود که زائران بتوانند وقت بیشتری برای زیارت و گردش در این شهر و سایر شهرهای عراق داشته باشند. این تور برای سالمندان و افرادی که دارای فرزندان خردسال هستند نیز ایده آل است.

معمولا تور هوایی کربلا به صورت شش شب و هفت روز اقامت برگزار می‌شود که سه شب اقامت در نجف و چهار شب اقامت در کربلا خواهد بود. به دلیل داشتن وقت کافی در این تور، امکان بازدید از شهرهای سامرا و کاظمین نیز با آرامش خاطر بیشتری همراه است. همچنین تور چهار شب و پنج روز اقامت نیز در سفر هوایی قابل خریداری است.

تور کربلا با قطار

تور ریلی کربلا نیز یکی از انواع روش‌های کم زحمت سفر به کربلاست. در این نوع از تور اگرچه زمان سفر افزایش پیدا می‌کند و مسافران باید چند روز از سفر خود را در داخل قطار بگذارنند، اما راحتی سفر با قطار مهمترین ویژگی آن است. قطار کربلا دارای کوپه‌های مجهز چهار تخته است و امکانات خوبی برای استراحت مسافران در حین سفر دارد. همچنین سفر با قطار زیبایی‌های خاص خود را دارد و به­ویژه برای سفرهای دورهمی و جمعی توصیه می‌شود.

تور ریلی کربلا نیز معمولا به صورت شش شب اقامت است، اما در کل، این تور به دلیل طولانی شدن سفر، بیشتر از تور هوایی طول می‌کشد. در این نوع تور نیز معمولا دو شب از اقامت در نجف اشرف خواهد بود و بقیه شب‌ها برای اقامت در کربلا پیش‌بینی شده است.

تور زمینی کربلا

رفت و آمد در تور زمینی کربلا زمان بیشتری می­برد، ولی این نوع از تور کربلا برای سفر با بودجه کم مناسب است. در این نوع از سفر امکان لذت بردن از مسیر وجود دارد و می‌تواند سفر خاطره‌انگیزی را به­ویژه در سفرهای جمعی رقم بزند. معمولا در تورهای کربلا از اتوبوس‌های مدرن و امروزی استفاده می‌شود. این اتوبوس‌ها از نوع وی آی پی بوده و راحت‌تر و دارای امکانات بیشتری نسبت به سایر اتوبوس­ها است.

سفر زمینی به کربلا از مرز مهران انجام می‌شود و در طول مسیر، زائران می‌توانند شهرهای مختلف عراق را نیز در حین عبور مشاهده کنند. تعداد شب‌های اقامت در کربلا و نجف در این تور نیز تفاوت چندانی با سایر انواع تور کربلا ندارد، ولی به دلیل بعد مسافت، مسافران زمان بیشتری را در تور خواهند گذراند.

رزرو تور کربلا با «علم سبز»

آژانس گردشگری، مسافرتی و زیارتی «علم سبز» یکی از شرکت‌های پیشرو در ارائه انواع تورهای زیارتی داخلی و خارجی به مقاصدی همچون شهرهای زیارتی عراق مانند کربلا، شهرهای زیارتی (مشهد، نجف، سامرا و کاظمین و…) بوده و تنوع تورهای موجود در آن باعث تمایز این شرکت نسبت به رقبا شده است. رزرو هتل، تهیه ویزا، خرید بلیت رفت و برگشت، همراهی مدیر کاروان و پشتیبانی سفر از جمله خدمات علم سبز در تورهای زیارتی است.

علاقه‌­مندان برای مشاهده تورهای زیارتی علم سبز می‌توانند به وبسایت این آژانس گردشگری به آدرس alamesabz.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن‌های 09190893907 و 02191690370 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : علم سبز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز