کاهش نرخ طلا بسیار سرعت گرفت/ سکه به کانال 11 میلیونی سقوط کرد

لست سکند

قیمت طلا به‌شدت کاهشی شده و بعد از چند روز ثبات در کانال یک میلیون و 700 هزار تومانی، اکنون در مرز یک میلیون و 148 هزار و 100 تومانی قرار گرفته است. نرخ سکه امامی با کاهش 225 هزار تومانی نسبت به دیروز به کانال 11 میلیون و 865 هزار تومانی رسید. قیمت دلار از روز گذشته تحت تاثیر برخی تحولات دیپلماتیک از جمله سفر رئیس سازمان بین المللی انرژی اتمی به قدری کاهشی شد و این موضوع به سرعت در بازار طلا و سکه داخلی اثر گذاشت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار سکه و طلا اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، روز گذشته مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی پس از ورود به وین اعلام کرد که نیازی به صدور قطعنامه در شورای حکام علیه ایران نیست و این امر افت نرخ دلار را بیشتر کرد. با وجود چنین شرایطی، انتظار 11 میلیونی شدن سکه کاملا قابل پیش بینی بود. ضمن اینکه اونس طلا، محرک دیگر بازار سکه و طلای داخلی، هم در شرایط باثباتی قرار دارد و اکنون در محدوده هزار و 790 دلاری معامله می‌شود. با این حال هفته جاری برای اونس طلا هفته پر از نوسانی است. چون داده‌های اقتصادی زیادی منتشر خواهند شد که روی این بازار اثر می‌گذارد.

راز آسمان پایتخت

چالش ارائه فاکتور خرید سکه و مشکلات آن

رکود بازار طلا و سکه به دلیل نوسانات همچنان ادامه دارد. اما در این میان برخی از مسائل حاشیه‌ای این اوضاع را بدتر می‌کند. قیمت بالای سکه ضمن کاهش قدرت خرید مردم باعث شده تا همه برای اطمینان خاطر به کاغذبازی روی بیاورند. ارائه فاکتور خرید یکی از مسائل مهم در معامله سکه به شمار می‌رود اما این اتفاق به یک موضوع کاملا چالشی در کشور تبدیل شده است.

مهم‌ترین بخش این چالش هم مربوط به ارائه سکه به عنوان مهریه است. برخی دادگاه‌ها مردها را ملزم به ارائه فاکتور خرید سکه می‌کنند تا سکه تقلبی به عنوان مهریه داده نشود. اما در مقابل اتحادیه طلا و جواهر، طلافروشی‌ها را ملزم به صدور فاکتور نکرده و همین موضوع مشکلات زیادی را برای مردم رقم می‌زند. در چنین شرایطی مسائل جانبی این چنینی هم مشکلات مردم را بیشتر کرده و هم رونق را بازار طلا و سکه برده است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز