کاهش قیمت دلار متوقف شد

لست سکند

با توجه به افزایش قربانیان و مبتلایان ویروس کرونا در آمریکا، دلار در روزهای گذشته سیر نزولی در پیش داشت که دیروز و امروز کاهش قیمت دلار در بازارهای جهانی متوقف شده است.

به گزارش کاماپرس، با توجه به کاهش محبوبیت ترامپ در انتخابات پیش رو و همچنین افزایش مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در آمریکا، قیمت دلار در هفته ی اخیر رو به کاهش بوده اما دیروز و امروز شاهد توقف کاهش قیمت دلار در بازارهای جهانی هستیم.

این شرایط در حالی است که تنش های بین چین و آمریکا افزایش یافته است و طبق گزارش روزنامه دولتی ساوث چاینا مورنینگ، چین ممکن است با هدف کاهش وابستگی اقتصادی خود به دلار و آسیب پذیری کمتر از تحریم های احتمالی آمریکا، تنوع بخشی ذخایر ارزی خود را تشدید کند.

آمارهای منتشر شده ی وزارت خزانه داری آمریکا نیز نشان دهنده ی ادامه ی روند کاهش وابستگی چین به دلار است و میزان اوراق قرضه دلاری در اختیار این کشور تا پایان ماه آگوست به 1.07 تریلیون دلار می رسد که این رقم از سال 2017 تاکنون بی سابقه بوده است.

تقابل چین و آمریکا روی سرمایه گذاری های متقابل اتباع دو کشور نیز تاثیر محسوسی داشته است تا جایی که خرید خانه در آمریکا توسط اتباع چینی طی 9 ماه نخست امسال نسبت به بازه مشابه زمانی سال قبل، حدود 60 درصد کاهش یافته است. چینی ها از هشت سال پیش تا کنون بزرگترین خریداران خارجی خانه در آمریکا بوده اند که امسال کاهش 60درصدی داشته است؛ این بدان معنا است که 11.5 میلیارد دلار سرمایه خارجی کمتر وارد چرخه اقتصادی آمریکا می شود.

راز آسمان پایتخت

تغییرات شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می گیرد؛ در معاملات امروز با 0.16 درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح 94.035 واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل 1.090 دلار اعلام شد ( نرخ های فوق برحسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک است)

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز