کاربرد گرماتاب در سالن ها و سوله ها چیست؟

سیستم گرمایش گرماتاب-کاماپرس

تامین گرما و سرمای مورد نیاز گلخانه‌ها و سوله‌ها امری مهم برای انجام فعالیت در این فضاها است. اتلاف انواع انرژی در سالن‌ها و سوله‌ها باعث هزینه گزاف می‌شود. اما با به کارگیری محصولات گرماتاب سالن‌ ها یا سیستم‌های سرمایشی مخصوص تا حد زیادی از هدر رفت انرژی جلوگیری می‌کند.

به گزارش کاماپرس به نقل از اخگرتابش، معمولا سالن‌های بزرگ مانند سالن ورزشی، مرغداری، سوله و … با سیستم گرمایشی معمولی قابلیت گرم شدن ندارند. بنابراین نحوه گرمایش سوله‌های صنعتی یکی از مسائلی است که همان اوایل شروع راه اندازی سوله یا هنگام خرید آن باید به این موضوع توجه کرد. گرمایش سالن ورزشی یا مکان‌های دیگر که ابعاد بزرگ و سقف بلندی دارند با سیستم گرمایش گرماتاب انجام می‌شود.

سیستم گرماتاب سالن، سوله و کارگاه به عنوان باصرفه‌ترین وسیله گرمایشی در بسیاری از صنایع بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند. گرمایش سوله با این سیستم‌ها مزیت‌هایی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به حذف موتورخانه، ایجاد هوای یکنواخت و عدم تجمع کارکنان در اطراف تجهیزات گرمایشی، حفظ سلامت محیط، مستقل بودن هر سامانه و انبارها اشاره کرد.

ایجاد دمای مورد نظر در کمترین زمان، نصب آسان، امکان انتقال آسان دستگاه و … از دیگر مزیت‌های این نوع سیستم گرمایش گرماتاب محسوب می‌شود.

چرا سیستم گرمایش گرماتاب برای سالن‌های ورزشی مناسب است؟

سیستم گرمایش سالن ورزشی در قدیم موتورخانه بود که نمی‌توانست در مدت زمان کوتاهی دما را به اندازه مطلوب برساند. زیرا هوای گرم که وارد سالن ورزشی می‌شد به دلیل سبک بودن بلافاصله در نیمه بالای سالن قرار می‌گرفت و قسمت پایینی سالن همیشه سردتر بود. سقف سالن‌های ورزشی نیز بسیار بلند است و به همین دلیل موتورخانه و روش‌های سنتی برای تامین گرمای آن چندان مناسب نیست. اما با به کارگیری سیستم گرماتاب جهت گرمایش سوله ، سالن ورزشی و … هوا در فصول مختلف سال یکنواخت و متعادل است.

راز آسمان پایتخت

سیستم گرمایش گرماتاب-کاماپرس

سیستم گرماتاب در دو نوع مرکزی و موضعی در مدت زمان کم دمای سوله ورزشی را به حد متعادل رسانده و بازدهی زیادی دارد. معمولا در سیستم‌های گرمایش سالن ورزشی، باند تابشی در ارتفاع نصب و گرما از طریق امواج به سمت پایین سالن تابیده می‌شود. این وسایل گرمایشی موجب شده‌اند تا هیچ گونه اتلاف حرارتی و انرژی وجود نداشته باشد و دما به صورت مطلوبی در کف سالن تامین شود و بالا برود.

نکات قابل توجه برای نصب گرماتاب مناسب سالن‌های ورزشی

استفاده از گرماتاب سالن ورزشی باعث کاهش قابل ملاحظه هزینه تعمیرات و نگهداری، افزایش کیفیت هوای تنفسی، گرمایش سریع سالن پس از روشن کردن سیستم و … خواهد شد. گرماتاب سالن‌های ورزشی با توجه به ابعاد و اندازه آن متفاوت است.

نکته قابل توجه هنگام نصب سیستم گرمایش تابشی در سالن‌های ورزشی، قرار نگرفتن لوله کشی و کابل کشی این وسیله در معرض توپ و وسایل ورزشی دیگر است. زیرا امکان برخورد وسایل به شیلنگ گاز و پارگی آن وجود دارد و این موضوع احتمالا باعث آتش سوزی، گازگرفتگی و مشکلات دیگر برای افراد داخل سالن خواهد شد. به همین منظور لوله کشی و کابل کشی این سیستم در داخل سالن قرار نمی‌گیرد.

بهترین سیستم گرمایشی را از کجا بخریم؟

در صورتی که فردی قصد خرید سیستم گرمایشی برای سالن‌های ورزشی را دارد باید به متخصصان این حوزه مراجعه کند. اخگر تابش یکی از مجموعه‌های باسابقه در زمینه تولید و عرضه انواع گرماتاب‌ است. متقاضیان این محصولات می‌توانند با کارشناسان اخگر تابش در تماس باشند و بهترین نوع سیستم گرمایشی تابشی را انتخاب کنند. کارشناسان خبره این مجموعه به صورت رایگان با گرفتن اطلاعات لازم از متقاضیان، بهترین نوع سیستم گرمایشی را به آن‌ها معرفی خواهند کرد تا افراد با دانش کافی برای تهیه این قبیل محصولات هزینه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : اخگر تابش
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز