چگونگی اطلاع از قیمت روز آهن

آهن، یکی از فلزات پرکاربرد در صنایع مختلف خرد و کلان، با مقاومت و حالت پذیری بالا است. فلز آهن در بین فلزات دیگر بیشترین کاربرد را داشته و 95 درصد از آلیاژ کل فلزات تولید شده را تشکیل می‌دهد؛ به همین دلیل صاحبان صنایع مختلف هر روزه به دنبال قیمت روز آهن هستند و آن را از درگاه‌های مختلف جست­وجو می‌کنند.

به گزارش کاماپرس، فلز آهن به دلیل قیمت پایین و مقاومت بالای آن، در صنایع مختلف اعم از ساختمان سازی، ساخت بدنه کشتی‌های بزرگ و کوچک، خودروسازی و نطایر آن کاربرد دارد. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که مقصود از آهن، فلز خام است، اما این فلز گونه‌های مختلفی دارد.

در این گزارش ضمن معرفی انواع آهن، چگونگی کسب اطلاع از قیمت روز آهن تشریح شده است.

انواع آهن

آهن خام: یکی از گونه‌های آهن، نوع خام آن است که 4 تا 5 درصد کربن دارد و دارای مقادیری ناخالصی مانند فسفر، سیلیکون و گوگرد هم هست.

چدن: چدن، نوع دیگر آهن است که بین 2 تا 3/5 درصد کربن و مقدار کمی نیز منگنز دارد. در چدن ناخالصی‌های موجود در آهن خام مانند فسفر و گوگرد تا حد زیادی کمتر است. معمولا این ناخالصی‌ها روی ویژگی آهن اثر منفی می­گذارند. چدن یک فلز سخت و محکم و در عین حال شکننده محسوب می‌شود.

راز آسمان پایتخت

فولاد: فولاد نوع دیگر آهن است که بین 0.5 تا 1.5 درصد کربن داشته و مقادیر گوگرد، سیلیکون، منگنز و فسفر آن تا حد بسیار زیادی کم است.

آهن ورزیده: آهن ورزیده با آهن خام کاملا تفاوت داشته و کمتر از 0.5 درصد کربن دارد. البته این محصول به اندازه آهن خام گداز پذیر نبوده و حالت ورزیده‌تری داشته و چکش خوری خوبی دارد.

فولاد آلیاژ: فولادهای آلیاژ از دیگر نوع‌های آهن هستند که میزان متفاوتی کربن دارند و با فلزات دیگر مانند وانادیوم، مولبیدن، کروم، تنگستن، نیکل و امثال آن ترکیب می‌شوند.

اکسید آهن: از دیگر انواع آهن می‌توان به اکسیدهای آن اشاره کرد. معمولا از اکسیدهای آهن برای ساخت ذخیره مغناطیسی در کامپیوترها استفاده می‌شود. اکسیدهای آهن هنگام مخلوط شدن با ترکیبات دیگر، خصوصیات مغناطیسی خود را به صورت محلول حفظ می‌کنند.

بهترین راه برای چک کردن قیمت انواع آهن آلات

صنایع و مشاغل مختلف که برای فعالیت خود به یکی از انواع آهن یا ترکیبی از آن نیاز دارند، باید به صورت لحظه‌ای قیمت روز آهن را چک کنند. برای بررسی قیمت روز آهن، راه‌های زیادی وجود دارد که یکی از آسان‌ترین و سنتی‌ترین روش‌ها بررسی آن‌ها در بازار آهن است. البته این کار بسیار وقت گیر بوده و اطلاعات لحظه‌ای و دقیقی در اختیار متقاضی قرار نمی‌دهد.

امروزه درگاه‌ها و نهادهای زیادی وجود دارند که قیمت روز آهن را به صورت دقیق در اختیار متقاضیان و مشتریان قرار می‌دهند. بررسی قیمت آهن از این درگاه‌ها نه تنها وقت گیر نیست، بلکه اطلاعات دقیقی را در اختیار مشتریان می‌گذارد.

اطلاع از قیمت روز آهن با «آهن ملت»

شرکت توان کاوش شکیبا که با نام آهن ملت شناخته می‌شود، بالغ بر 15 سال است که انواع مقاطع فولادی و آهنی را به مشتریان ارائه می‌دهد و در این باره تجربه بالایی دارد. این مجموعه یک تیم حرفه‌ای و کاربلد کارشناسی دارد که مشتریان قبل از هرگونه کسب اطلاعات و سفارش برای خرید می‌توانند از آن‌ها کمک بگیرند. افراد با مراجعه به درگاه آهن ملت نه تنها امکان مشاهده آخرین قیمت آهن آلات را خواهند داشت، بلکه می‌توانند به نمودار قیمتی این محصول نیز دسترسی داشته باشند. همچنین از طریق این درگاه امکان مشاهده آخرین اخبار معاملات بورس و فلز ایران نیز وجود دارد. افراد از طریق سایت آهن ملت می‌توانند به آخرین مقالات علمی و اقتصادی مرتبط با بازار آهن در ایران و نرخ این فلزگرانبها و فولاد در سطح جهانی دست پیدا کنند.

علاقه­‌مندان به منظور کسب اطلاعات بیشتر و خرید آهن می­‌توانند به وبسایت  https://ahanmelat.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن 02167103 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز