چگونه مناسب ترین و بهترین گل ها را برای فلاور باکس انتخاب کنیم؟

فلاورباکس-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

فلاوربا‌کس یا جعبه‌ گیاه که به آن پلنتر  (Planter)نیز می‌گویند، بستری مناسب برای کاشت انواع مختلف گل و گیاهان را فراهم می‌آورد که نوع گل و گیاهان آن باتوجه به آب و هوای محیط، سبک دکوراسیون و… متفاوت هستند.

در ادامه کاماپرس به بررسی هفت نکته برای انتخاب بهترین و مناسب‌ترین گل‌ها برای فلاورباکس می‌پردازد.

شرایط رشد

میزان نور خورشید و رطوبت از عوامل مهمی هستند که روی رشد گیاه تأثیر می‌گذارند. بنابراین مطمئن شوید که از گیاهان مناسب با آب و هوای محیط‌تان استفاده می‌کنید. به عنوان مثال، اگر جعبه گل شما در آفتاب کامل است، گل‌هایی مانند گل اطلسی، گل همیشه بهار و گل شمعدانی که در زیر نور مستقیم خورشید رشد می‌کنند را انتخاب کنید.

فلاورباکس-کاماپرس

همچنین برای مکان‌های سایه‌دار، از گیاهانی که در سایه رشد می‌کنند مانند بگونیا و ایمپاتین استفاده کنید.

راز آسمان پایتخت

رنگ‌های متنوع

رنگ‌های گیاه می‌توانند به طور قابل توجهی بر ظاهر و احساس فلاورباکس  شما تأثیر بگذارند. گل‌هایی با رنگ‌های مکمل، ظاهری هماهنگ و منسجم از نظر بصری ایجاد می‌کنند. در صورتی که رنگ‌های متضاد ظاهر چشمگیرتری ایجاد می‌کنند.

فلاورباکس-کاماپرس

به عنوان مثال، ترکیب رنگ‌های گرم مانند قرمز و زرد با رنگ‌های سرد مانند سبز و آبی، تضاد واضح و جذابی ایجاد می‌کند. در کل می‌توان گفت طرح‌های رنگی مختلف چشم‌ها را به سوی خود جلب می‌کند.

اندازه فلاور باکس

اندازه و شکل جعبه گل بر انتخاب گل شما تأثیر می‌گذارد. به عنوان مثال، اگر جعبه گل شما کوچک است، گل‌های کوچک‌تر مانند پانسی و ویولا را انتخاب کنید.

فلاورباکس-کاماپرس

جعبه‌های گل بزرگ‌تر (20 اینچ یا بیشتر) فضای بیشتری برای کاشت گل‌ و گیاهان بزرگ‌تر را فراهم می‌کند.

نگهداری

اگر از گیاهان لذت می‌برید اما از شرایط نگهداری و مراقبت  آن‌ها لذت نمی‌برید، از گیاهانی که نیاز به مراقبت کمتر دارند مانند گل همیشه بهار و شمعدانی در فلاور باکس خود استفاده کنید؛ زیرا مراقبت از این گیاهان بسیار ساده و آسان است.

فصل

می‌توانید با تغییر گیاهان بر اساس فصل، همه چیز را با هم مخلوط کنید؛ مثلا در بهار از جعبه‌های گل با گل نرگس یا لاله استفاده کنید.

فلاورباکس-کاماپرس

پس از پایان گل‌دهی، می‌توانید پیاز گل‌ها را بردارید و آن‌ها را برای سال آینده ذخیره کرده و سپس گونه‌های بهاری را با انواع تابستانی مانند زینیا، گل‌های آفتابگردان، گل‌های مخروطی، بابونه و … که گرما را تحمل می‌کنند، جایگزین کنید. همچنین می‌توانید در پاییز گل‌های داوودی نارنجی، قرمز و زرد را بکارید تا مکمل برگ‌های درختان باشد.

گیاهان مناسب محیط

بعضی از گیاهان برای فلاورباکس مناسب‌تر از بقیه هستند. البته این امر به مقدار زمانی که می‌خواهید برای مراقبت از گیاهان صرف کنید، بستگی دارد. به عنوان مثال، ساکولنت‌هایی مانند گیاهان یشم و آلوئه‌ورا به آب کمی نیاز دارند و در شرایط گرم و خشک رشد می‌کنند.

فلاورباکس-کاماپرس

اگر از گیاهان گل‌دار که بوی بسیار خوبی دارند و گرده افشان‌ها را جذب می‌کنند لذت می‌برید، اسطوخودوس یک انتخاب عالی است. علاوه بر این، این گیاه می‌تواند گرما و رطوبت کم را تحمل کند.

همچنین گیاهانی مانند زینیا، همیشه بهار، اطلسی و گل شمعدانی نیز از لوازم اصلی فلاورباکس‌ها هستند؛ زیرا آن‌ها به آفات و بیماری‌ها مقاوم هستند و یک پالت رنگی گسترده را ارائه می‌دهند.

تم‌ها

زیبایی و سبک خانه خود را در نظر بگیرید و سپس، از فلاور باکس‌ها برای برجسته کردن این زیبایی شناسی استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر در یک خانه ساحلی زندگی می‌کنید، گل‌هایی با حال و هوای ساحلی مانند اسطوخودوس دریایی یا گل رز ساحلی انتخاب کنید و اگر خانه‌تان به سبک کلبه‌ای است، گل‌های ختمی، لارکس، گل مروارید و هلیوتروپ را در نظر بگیرید.

خرید و نصب فلاور باکس از شرکت ایده سبز

افرادی که قصد استفاده از فلاور باکس برای خانه، باغ، ویلا یا اداره را دارند، می‌توانند به سایت شرکت ایده سبز | تولید کننده فلاورباکس و محصولات فضای سبز مراجعه کرده و با تماس با کارشناسان این مجموعه اجرای فلاور باکس خود را به ایده سبز بسپارند. شرکت ایده سبز طراح و مجری فضای سبز، خدمات گسترده‌ای را در راستای افزایش سرانه فضای سبز کشور انجام داده است.

این مجموعه باسابقه با بهره‌مندی از تیمی حرفه‌ای از ابتدا تا انتهای پروژه افراد را همراهی می‌کند.

انتهای پیام

مرتبط با : ایده سبز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز