چگونه ماهی قرمز بیمار را شناسایی کنیم؟

4 نشانه ماهی قرمز بیمار که باید از خرید آن خوداری کنید-کاماپرس
لست سکند

مدیرکل دامپزشکی گیلان تاکید کرد که مردم از خرید ماهی قرمز بیمار و بی‌حال با علائم شنای غیرفعال (کم جنب و جوش)، فاقد رنگ شفاف و دارای لکه بر روی پوست بدن خودداری کرده و برای حمل و جابجایی ماهی به منزل از ظروف یکبار مصرف استفاده کنند.

به گزارش کاماپرس، هادی بابایی با اشاره به اجرای برنامه پایش و مراقبت بیماری ماهیان زینتی در گیلان، اظهار کرد: در برنامه‌ای که در دو ماه گذشته در سطح ۴۲ مرکز فعال تکثیر و پرورش ماهیان زینتی استان صورت گرفت، روی ماهیان قرمز موجود در این مراکز به تعداد ۳۶۰ قطعه نمونه‌برداری و آزمایشات ویروسی، باکتریایی، قارچی و انگلی انجام پذیرفت. این آزمایشات موردی از بیماری در این ماهیان را نشان نداد.

وی بیان کرد: در هنگام خرید ماهی قرمز، از تماس مستقیم و حفاظت نشده با ماهی و آب ظرف ماهی خودداری شود و در صورت تماس با ماهی و یا آب ظرف، بلافاصله دست‌ها با آب و صابون شسته شده یا از مواد ضدعفونی کننده استفاده شود.

بابایی بر استفاده از دستکش به ویژه برای افراد حساس و دارای سوابق آلرژی تاکید کرد و افزود: جلوگیری از دست زدن کودکان به ماهی‌ها و عدم تماس دست به چشم، صورت و دهان بعد از کار با آکواریوم یا ظرف نگهداری ماهی از بروز بیماری‌های احتمالی قابل انتقال به انسان پیشگیری می‌کند.

راز آسمان پایتخت

به نقل از ایسنا مدیرکل دامپزشکی استان گیلان، درباره خصوصیات ماهی قرمز سالم، تصریح کرد: ماهی قرمز باید تحرک مناسب و شنای متعادل داشته باشد، افراد در هنگام خرید ماهی توجه کنند که ماهی دچار ضایعات پوستی نباشد و از ظاهری سالم و معمول، چشم‌های براق و آبشش بدون زخم و خوردگی برخوردار باشد.

بیشتر بخوانید:

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز