چه چیزی بیشتر از پول شما را خوشحال می کند؟

لست سکند

خوشبختی یک هدف مشترک برای همه انسان‌هاست اما دستیابی به آن با انباشتن پول یکی شده است. تحقیقات علمی ثابت کرده‌اند شادی بسیار پیچیده‌تر از ثروت و انسان می‌تواند از راه‌های دیگر به همان اندازه احساس خوشبختی کند.

به گزارش کاماپرس، نمی‌توان منکر شد که ثبات مالی نقش مهمی در احساس آرامش دارد و احساس شادی را به همراه می‌آورد. برخی مطالعات، نشان می‌دهند ارتباط با دیگران بیشتر بیش از درآمد روی شادی تاثیر دارد. بنابراین پرورش روابط اجتماعی می تواند به این احساس پر و بال ببخشد.

۱. راه میانبر

محققان بریتانیایی می‌گویند هر ۲۰ دقیقه اضافه شده به زمان رفت و آمد روزانه تاثیری معادل از دست رفتن ۱۹ درصد از درآمد ماهانه دارد. بنابراین انتخاب مسیر رفت و آمد میان‌بر که زمان کوتاه‌تری بگیرد تاثیر مستقیمی در احساس رضایت و شادی افراد دارد.

۲. زمان

بر اساس مطالعات، افرادی که زمان را به پول ترجیح می‌دهند معمولا افراد شادتری هستند. به همین دلیل است که کارآفرینان برای داشتن کارمندان شادتر و درنتیجه مفیدتر، باید تعادل میان زمان کار و اوقات فراغت را برقرار کنند.

راز آسمان پایتخت

۳. ورزش کردن

اهمیت ورزش کردن در زندگی اغلب مورد بی‌توجهی قرار میگیرد. اما برخی تحقیقات نشان می‌دهد که کنار گذاشتن ورزش برای رسیدن به کارها انتخاب خوبی نیست و لزوما به موفقیت ختم نمی‌شود. در یک مطالعه اثبات شد که ورزش منظم می‌تواند احساس شادی معادل کسب ۲۵ هزار دلار در سال به همراه داشته باشد.

به نظر شما چه چیزی بیشتر از پول شما را خوشحال می‌کند؟

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز