مشاوره روانشناسی؛ بهترین راهکار در هنگام بروز فروپاشی روانی

در دنیای پراسترس امروز، این احتمال وجود دارد که بسیاری از افراد در طول عمر خود حداقل یکبار فروپاشی روانی را تجربه کنند؛ حتی بدون آن که نسبت به آن آگاهی داشته باشند. فروپاشی روانی یا عصبی برای توصیف موقعیت استرس‌زای افرادی به کار می‌رود که در این وضعیت، قادر به ادامه عملکرد عادی خود در زندگی روزمره نیستند. کسانی که دچار بحران‌های روانی یا فروپاشی عصبی می‌شوند، نیاز مبرم به ارزیابی روانشناس یا متخصص و البته مشاوره آنلاین روانشناسی دارند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ سلامت روان، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، مشاوره آنلاین روانشناسی در چنین مواقعی بسیار کاربردی و ضروری است. در اغلب موارد بحرانی، فرد امکان مراجعه حضوری به روانشناس را به لحاظ جسمی و روحی ندارد. به همین دلیل است که مشاوره آنلاین و کمک از تراپیست آنلاین مناسب‌ترین گزینه است. از آنجایی که فروپاشی عصبی، مفهومی پیچیده است، در این مطلب به بررسی علائم و نشانه‌های آن پرداخته می‌شود.

زمینه‌های بروز فروپاشی روانی

عوامل متعددی برای بروز بحران‌های روانی وجود دارد؛ اما به طور کلی، چیزی که باعث ایجاد فروپاشی روانی در افراد می‌شود، استرس، اضطراب و فشار زیاد است. این روند به اشکال متفاوتی رخ می‌دهد؛ برخی افراد در طول چند ماه در حال تجربه میزان کمی از استرس هستند که در نهایت منجر به فروپاشی روانی می‌شود. اما برخی دیگر ممکن است به طور ناگهانی و با قرار گرفتن در یک وضعیت استرس‌زای شدید این بحران را تجربه کنند.

معمولاً افرادی که فروپاشی عصبی را تجربه می‌کنند، در شرایطی مانند مرگ بستگان نزدیک، تحمل مسئولیت‌های سنگین و زیاد، فشار و استرس تحصیلی، طلاق، از دست دادن شغل، شکست‌های مالی و… قرار دارند. بنابراین امکان دارد این شرایط برای هر کسی اتفاق بیفتد و بهتر است همواره از مشاوره آنلاین روانشناسی استفاده کرد. فروپاشی عصبی علائم ذهنی، جسمی و عاطفی دارد که در ادامه به بررسی بیشتر آن پرداخته می‌شود.

آریاک سفر

علائم ذهنی فروپاشی روانی

اغلب کسانی که دچار فروپاشی روانی می‌شوند، دچار حمله پانیک نیز می‌شوند. علائم این حمله در همه افراد یکسان نیست و معمولاً به صورت ناگهانی بروز پیدا می‌کند. تعریق شدید، حالت تهوع، سرگیجه، بی‌حسی، افزایش ضربان قلب و لرزش از جمله علائم جسمی حمله پانیک محسوب می‌شود. تنفس عمیق، ماساژ و صحبت با یک متخصص می‌تواند در کنترل این وضعیت موثر باشد.

احساس اضطراب زیاد و غیرعادی، ناتوانی جنسی، بی‌خوابی یا کم‌خوابی، افکار مزاحم، خشم ناگهانی و عدم تمایل به ارتباط با دوستان و نزدیکان از دیگر علائم ذهنی فروپاشی روانی به شمار می‌رود.

علائم عاطفی فروپاشی روانی

همه ما ممکن است در طول زندگی خود با افرادی مواجه شویم که در حال تجربه یک موقعیت استرس‌زا یا ناراحت‌کننده هستند و مدام می‌گویند که دیگر نمی‌توانند به زندگی ادامه بدهند و یا در حال دیوانه شدن هستند. این افراد ممکن است در شرایط بروز فروپاشی عصبی باشند؛ چرا که احساس لذت نبردن از زندگی، عدم علاقه به ادامه زندگی یا انجام کارهای لذت‌بخش، احساس تنهایی و گریه‌های بی‌دلیل از علائم عاطفی فروپاشی روانی محسوب می‌شود. این افراد ممکن است حتی برای خودکشی نیز برنامه‌ریزی کنند و بنابراین، انجام اقدامات سریع و موثر بسیار ضروری است.

علائم جسمی فروپاشی روانی

بر خلاف تصور بسیاری افراد، علائم فروپاشی روانی صرفاً به نشانه‌های روانی و عاطفی محدود نمی‌شود و در اغلب موارد با علائم جسمی نیز همراه است. تپش قلب، انقباض شدید عضلات، لرزش بدن، درد در ناحیه شکم، سرفه‌های بی‌دلیل، خستگی و بی‌حالی، سردرد و عدم تعادل از جمله این علائم است.

راهکارهای جلوگیری از فروپاشی روانی

بهترین و اولین راهکار مقابله با چنین وضعیتی، خودمراقبتی و شناخت نشانه‌های فروپاشی عصبی است. شناخت درباره خود و موقعیت‌هایی که استرس‌زا هستند باعث می‌شود تا کنترل بهتری بر روی هیجانات و احساسات صورت بگیرد. یک متخصص روانشناس علاوه بر کمک در موقعیت‌های بحرانی، به شناخت بیشتر از خود نیز کمک می‌کند و این مسئله باعث جلوگیری از بروز چنین شرایطی می‌شود. ورزش‌ها و درمان‌هایی مانند یوگا، مدیتیشن و ماساژ درمانی یکی دیگر از راهکارهای موثر است.

در صورت بروز علائم فروپاشی روانی، مشاوره آنلاین به کنترل شرایط و پیشگیری از تشدید علائم کمک می‌کند. اگر در چنین مواقعی، دچار سردرگمی شدید و یا تا به حال سابقه کمک از تراپیست آنلاین را نداشتید، اپلیکیشن پزشکی و مشاوره حال بهترین انتخاب خواهد بود. اپلکیشن حال از بهترین متخصصان کمک می‌گیرد تا همه ایرانی‌ها چه در داخل و چه در خارج از کشور بتوانند با استفاده از تلفن همراه و به صورت ناشناس از مشاوره آنلاین این مجموعه کمک بگیرند.

به طور کلی، مشاوره‌های آنلاین به لحاظ اقتصادی نیز به صرفه‌تر است و هزینه کمتری را در برمی‌گیرد. امکان دریافت مشاوره بدون وقت قبلی و در هر ساعتی از شبانه روز از جمله مزیت‌های مشاوره آنلاین روانشناسی با استفاده از اپلیکیشن حال است.

انتهای پیام

مرتبط با : اپلیکیشن حال
نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
آریاک سفر
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز