چه موقع باید روغن هیدرولیک خودرو را عوض کنیم؟

تور لحظه آخری-کاماپرس

اکثر خودروهای موجود در بازار به سیستم هیدرولیک فرمان مجهزند که این ویژگی شرایطی برای راننده ایجاد می‌کند که بدون زحمت فراوان فرمان خودرو را به حرکت در بیاورد؛ البته حرکت روان فرمان نیازمند نکاتی است که یکی از آن‌ها استفاده از روغن موتور هیدرولیک مناسب در موتور خودرو است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار بازار، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، محصول مورد احتیاج خودروهایی با فرمان هیدرولیک روغن موتور مخصوص است که بدون آن سیستم کارایی قابل قبولی از خود نشان نخواهد داد. تعویض روغن هیدرولیک بسیار مهم است ولی نکاتی دارد که در ادامه بیان می‌شود.

نکات مهم هنگام تعویض و خرید روغن هیدرولیک

اگر رنگ روغن هیدرولیک تیره شود یا بوی سوختگی دهد یا آنکه سفت شده باشد باید سریعا با روغنی جدید تعویض شود. اگر روغن موتور رنگی کدر به خود بگیرد، کف کرده باشد، رنگ آن مات شده باشد یا در آن آلودگی با توجه به اکسیده شدن روغن موجود باشد نیز نشانگر تعویض روعن است. اگر روغن موتور مورد نیاز خودرو تامین نباشد، فرمان خودرو به سختی می‌چرخد.

گفتنی است روغن نسبت به سال یا کارکرد باید تعویض شود؛ اگر از عمر روغن هیدرولیک 2 سال گذشته باشد یا کارکرد خودرو 38000 کیلومتر را نشان دهد، باید سریعا روغن هیدرولیک را تعویض کرد.

راز آسمان پایتخت

در هنگام خرید روغن هیدرولیک باید به نکاتی همچون نوع آن با توجه به راهنمای خودرو، یکسان بودن نوع روغن جدید با روغن قبلی، استفاده از مارک‌های معتبر و عدم ترکیب روغن‌ها با یکدیگر توجه شود که اگر این موارد انجام نشود سیستم هیدرولیک فرمان دچار اختلال خواهد شد.

انواع روغن هیدرولیک در بازار

به طور کلی این نوع روغن را می‌توان به دو دسته روغن هیدرولیک نفتی و روغن‌های هیدرولیک سنتتیک تقسیم کرد.

روغن‌های هیدرولیک نفتی از مواد نفتی تولید می‌شوند که قیمت مناسبی دارند و بیشترین روغن‌های عرضه شده در بازار از این نوع هستند ولی مشکل این نوع روغن آن است که برای سلامتی انسان و محیط زیست مضراتی دارد.

روغن‌های هیدرولیک سنتتیک از مواد موجود در طبیعت تولید شده و برخی افراد این نوع روغن را گیاهی می‌دانند و با آنکه قیمت بالاتری نسبت به روغن نفتی دارد ولی برای محیط زیست و سلامت انسان خطری ایجاد نمی‌کند.

روغن هیدرولیک ایده‌آل چه مشخصاتی دارد؟

از مشخصات یک روغن هیدرولیک مناسب می‌توان به خاصیت ضداکسیداسیون بالا، تغییرات ویسکوزیته پایین با تغییرات دما، پایداری شیمایی بالا، تراکم پذیری پایین، ضد خوردگی، ضد سایش، ضریب اصطکاک پایین، گرانروی بالا، نقطه ریزش بسیار پایین، مقاومت برشی بالا، قابلیت فیلتراسیون بالا، پایداری حرارتی بالا، توانایی بالا در امولیسیون آب، نقطه اشتعال پایین، سازگاری کامل با تجهیزات آب‌بندی و … اشاره کرد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز