چه رنگی به عنوان رنگ سال انتخاب شده است؟

موسسه آمریکایی پنتون رنگ سال را انتخاب و اعلام کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از دنیای اقتصاد، موسسه پنتون میان طراحان و برندهای معتبر برای رنگ سال آینده نظرسنجی می‌کند که طبق آن قرمز پرشین برگرفته از خاک قرمز خلیج‌فارس رنگ سال 2023 اعلام شده است.

شرکت پنتون کمپانی معتبر و معروفی برای تولید کنندگان، فعالان مد و فشن و… است که رنگ‌ سال نیز از سوی آن اعلام می‌شود و در نیوجرسی قرار دارد. سیستم تطبیق رنگ پنتون سیستمی است که رنگ استاندار تولید می‌کند که از سال 2019 حدود 2161 رنگ پیش‌فرض دارد و مراجعه‌کنندگان می‌توانند از طریق سیستم پنتون تطابق رنگ‌ها را متوجه شوند.

پنتون از سال 2000 اعلام رنگ سال را آغاز کرد که طی جلسات محرمانه با نمایندگان گروه‌های استاندارسازی رنگ در سطح جهان درباره رنگ سال بعد با یکدیگر مشورت می‌کنند.  برای انتخاب رنگ توسط پنتون مسائلی همچون اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و سلامت مردم در نظر گرفته می‌شود. جالب است که رنگ‌های پنتون اعداد و کدهای خاصی دارند و با اعداد اختصاصی توصیف می‌شوند.

راز آسمان پایتخت

علت انتخاب قرمز پرشین به عنوان رنگ سال چیست؟

پنتون کد رنگ قرمز پرشین را 1750_18 اعلام کرده و علت انتخاب این رنگ همه‌گیری کووید19 در جهان بوده که این رنگ حس قدرت و سرزندگی همچنین آینده‌ای مثبت را بدهد. پنتون همچنین اعلام کرده این رنگ سایه قوی و جسورانه است که چیزی واقعی را به حوزه فناوری خواهد آورد.

لتریس آیزمن، مدیر اجرایی پنتون، درباره انتخاب رنگ سال  همچنین توضیح داده است: علت انتخاب رنگ قرمز پرشین این است که سایه‌ای غیرمتعارف برای زمانی خاص که چشم‌اندازی جدید را ارائه خواهد کرد. این رنگ قدرت را انتقال می‌دهد ولی روش آن تهاجمی نبوده و به صورت قاطعانه عمل می‌کند. رنگ سال 2023 بازنگری، احترام همچنین ارتباط مجدد با تاریخ را نمایانگر است همچنین آینده‌ای روشن را تصور می‌کند.

به گفته مدیر اجرایی پنتون این رنگ پیوندی میان گذشته و حال است که جسور بودن را تشدید خواهد کرد. این رنگ همچنین گویای شادی نیز هست و خوش‌بینی را تقویت خواهد کرد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز