چطور با اطلاعات داستان‌پردازی کنیم؟

لست سکند

در روزهای تبلیغات انتخاباتی، شرکت‌های معتبر نظرسنجی یافته‌های خود درباره میزان استقبال مردم از نامزدهای مختلف را در قالب نمودارهای رنگی منتشر می‌کنند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار کتاب اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، مردم ترجیح می‌دهند به جای اینکه متن بخوانند و عددها و رقم‌ها را در میان سطرها پیدا کنند، همه آنچه می‌خواهند را روی یک نمودار میله‌ای یا نمودار کلوچه‌ای مشاهده کنند. به همین خاطر است که شرکت‌های هوشمند به جای نوشتن گزارش‌های طولانی، آمار و اطلاعات خود را در قالب تصویر منتشر می‌کنند.

انتشارات آریاناقلم اخیرا کتابی با عنوان «داستان‌پردازی با داده‌ها» منتشر کرده است که با زبانی ساده و شیوا به صاحبان کسب و کار، کمک می‌کند تا اطلاعات و آمار خود را مصور کنند. این کتاب به قلم کول ناسبامر نافلیک نوشته شده و توسط احسانه مرادیان ترجمه شده است.

10 فصل این کتاب به طور گام به گام، مخاطب را با اصول مصورسازی داده‌ها آشنا می‌کنند. در فصل اول کتاب به اهمیت تعامل با کاربران و شناسایی مخاطبان اشاره می‌شود. خوانندگان در این فصل با فعالیت‌های مقدماتی که قبل از شروع کار باید انجام دهند، آشنا می‌شوند. در فصل دوم، ابزارهای بصری متداولی که در تجارت برای انتقال اطلاعات مورد استفاده قرار می‌گیرند، معرفی شده‌اند.

راز آسمان پایتخت

این ابزار شامل متن ساده، جدول، نقشه رنگی، نمودارهای خطی، شیب‌دار، میله‌ای عمودی، میله‌ای عمودی انباشته، آبشاری، میله‌ای افقی، شطرنجی و … هستند. یکی از نکات جالب این بخش کتاب، اشاره به ابزارهایی است که استفاده از آنها توصیه نمی‌شود. در بخش‌های بعدی کتاب به فعالیت‌هایی اشاره می‌شود که بر فرایند تولید محتوای بصری تاثیر مثبت یا منفی می‌گذارند.

در فصل هفتم به درس‌های داستان‌پردازی اشاره شده است. در این فصل، مفاهیم داستان‌پردازی که می‌توانند انتقال اطلاعات را بهتر کنند، معرفی می‌شوند. استراتژی‌های داستان‌پردازی موثر که در فصل هفتم معرفی شده‌اند شامل قدرت تکرار، جریان روایت، شفافیت داستان و همچنین ملاحظات روایت گفتاری و نوشتاری هستند.

در فصل نهم، با استفاده از مطالعات موردی به بررسی استراتژی‌های خاص برای فائق آمدن بر چالش‌های متداول در انتقال اطلاعات پرداخته می‌شود. در فصل پایانی نیز ضمن مرور تمام اطلاعات ارایه شده در کتاب، مسیر و راهبردهای مهارت‌افزایی در داستان‌پردازی با داده‌ها شرح داده می‌شود.

کتاب «داستان‌پردازی با داده‌ها» با زیرعنوان «راهنمای مصورسازی داده‌ها برای حرفه‌ای در کسب و کار» در 296 صفحه و با 1100 نسخه تیراژ به چاپ رسیده و با قیمت 79 هزار تومان در بازار کتاب عرضه شده است.

مرتبط با : آریاناقلم
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز