چرا موفقیت هر کسب و کار وابسته به رهبری آن است؟

ویدان
تورهای مسافرتی لحظه آخر

طبق آمار Bloomberg، از هر 10 کارآفرین، 8 کارآفرین در همان ابتدای کار و در عرض 18 ماه شکست می‌خورند. اما چرا؟ چه درس‌هایی در شکست این حجم از کسب‌و کارها وجود دارد که ما می‌توانیم از آن‌ها در کسب‌و کار خودمان بهره بگیریم؟

به گزارش کاماپرس، یکی از مهمترین مواردی که باعث شکست بسیاری از کسب و کارها شده است، تصمیم‌گیری‌های نادرست و مهارت‌های ضعیف در رهبری می‌باشد.

اگر شما رهبر مجموعه‌ای هستید که خود بنیان‌گذار آن بوده‌اید، مهم نیست که یک کسب و کار 1 نفری یا 1000 نفری دارید، مهم اینست که بتوانید با قدرت کسب و کارتان را رهبری کنید. در این زمینه باید مهارت‌های لازم را یاد بگیرید.
دلیل نیاز شدید ما به رهبری در نهادها و مخصوصاً در کسب‌وکارهایمان این است که افرادی که در کسب‌وکارها و نهادهای امروزی مشغول به کارند بسیار پیچیده‌تر و متقاضی‌ترند. بسیار تحلیل‌گرند و بیش از هر زمان دیگری خودخواه هستند.

دیگر واگذاری شغل به فرد و توضیح روش کار به او کافی نیست. افراد می‌خواهند مشارکت داشته باشند. می‌خواهند درباره کارهایشان بحث کنند. می‌خواهند بازخورد دائمی عملکردشان را دریافت کنند. می‌خواهند بدانند چه فایده‌ای برای من دارد؟

تاثیر رهبری درست در کسب و کار

راز آسمان پایتخت

جف براون یک رهبر کامل و تربیت شده بود، یک «رهبر خدمتگذار» به تمام معنا بود. کسی که برای خدمت به دیگران رهبری می‌کند. او به مردم در تمام جنبه‌های زندگی کمک می‌کرد و فوق‌العاده تأثیرگذار بود. هر کسی که جف را می‌شناخت او را تحسین می‌کرد. با اینکه نسبتاً جوان بود و نسبت به سبک زندگی و خورد و خوراک با درایت عمل می‌کرد و همیشه در بهترین وضیعت فیزیکی خود قرار داشت، اما بر اثر حمله‌ی قلبی فوت کرد.

جف براون، خانمی به نام دبی بریوستر را در این راه یعنی رهبری هدایت کرده بود.

جف براون تمام اصول رهبری را به دبی بریوستر آموخته بود و قبل از اینکه جف زیر پر و بال او را بگیرد، گروهی که او هدایت آن را بر عهده داشت، از لحاظ بهره‌وری بدترین بخش شرکت بود. تحت آموزش‌های جف، دبی گروهش را به یکی از بهترین گروه‌های شرکت تبدیل کرد. سرانجام، سازمان دبی را به مسئول ارتقا رهبری و بعد به سرپرست همه‌ی عملیات گماشت.

بسیاری از افرادی که قصد دارند رهبری و مدیریت کسب و کاری را آغاز کنند، راه اشتباهی را برای کسب مهارت‌های مدیریتی و یا بهبود مهارت‌های خود انتخاب می‌کنند و اغلب پس از گذراندن آموزش‌های طولانی و خسته‌کننده، شروع به کار با تجربیات خود بصورت آزمون و خطا را می‌کنند که این امر در سمت رهبر یک کسب و کار بسیار خطرناک می باشد. قبل از شروع به رهبری کسب و کار خود و ایجاد انگیزه در سطح سازمان، شما نیاز دارید تا اصول و الزامات موفقیت فردی را یاد بگیرید.

یک هدیه ارزشمند برای شما که تا اینجا آمدی!

پلتفرم آموزشی ویدان با همکاری شرکت پرشیا خودرو دوره فوق‌العاده «مثل یک رهبر فکر کنید» را با تدریس برایان تریسی (سخنران بین‌المللی و مشاور بسیاری از کسب و کارها) با دوبله فارسی برای شما رایگان کرده است که بتوانید در موضوع رهبری در کسب و کار آموزش ببینید و دانش خود را ارتقا دهید.

دوره مثل یک رهبر فکر کنید را از وب‌سایت یا اپلیکیشن ویدان https://vidone.ir دریافت کنید.

ضمنا اگر پلتفرم آموزشی ویدان را دنبال کنید، دوره‌های دیگری را هم قرار است به رایگان در اختیار علاقه‌مندان قرار دهد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز