چرا ماشین ظرفشویی آب تخلیه نمی‌کند؟ (عیب‌یابی و رفع مشکل)

لست سکند

ماشین ظرفشویی، یکی از کاربردی‌ترین لوازم‌های خانگی برای زندگی‌های پرمشغله امروزی است که نه فقط خرید آن، که پیدا کردن بهترین تعمیرکار ماشین ظرفشویی را هم می‌تواند به یک دغدغه برای خانواده‌های مدرن تبدیل کند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ تعمیر لوازم خانگی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، در دنیای امروز معمولاً زن و مرد پا به پای هم در خارج از منزل مشغول به کار هستند و فرصت زیادی برای رُفت و روب‌ خانه در طی روز باقی نمی‌ماند. بنابراین، ماشین‌های ظرفشویی یک یار همیشگی برای کمک در شستشوی ظروف کثیف به حساب می‌آیند. حتی اگر خانم خانه شاغل نباشد و فرصت کافی برای نظافت منزل را داشته باشد، ماشین ظرفشویی همیشه می‌تواند یک گزینه مناسب برای صرفه‌جویی در فرصت و کاهش بار اضافی در مواقع پر کار باشد. به همین خاطر مصرف‌کنندگان دیر یا زود مجبور می‌شوند هزینه تعمیر ماشین ظرفشویی را بپردازند؛ چراکه استفاده مداوم از این محصول علاوه بر آسایش، استهلاک ماشین ظرفشویی را هم به دنبال دارد.

سریع‌ترین روش شناسایی بهترین تعمیرکار ماشین ظرفشویی

کسانی که ماشین ظرفشویی در منزل خود دارند، می‌دانند که خراب شدن این دستگاه چقدر می‌توانند نگران‌کننده باشد؛ هم به لحاظ هزینه تعمیر ماشین ظرفشویی، هم از لحاظ پیدا کردن یک تعمیرکار ماشین ظرفشویی معتمد و کاربلد.

راز آسمان پایتخت

شناختن یک تعمیرکار ماشین ظرفشویی حرفه‌ای بسیار مهم است؛ احتمالا برای بسیاری افراد پیش آمده که تعمیر ماشین ظرفشویی خود را به فردی سپرده‌اند و نه تنها مشکل‌شان برطرف نشده، بلکه متحمل چند برابر خسارت بیشتر شده‌اند. بنابراین پیدا کردن یک تعمیرکار ماشین ظرفشویی کاربلد احتمالاً دغدغه بسیاری از افراد است.

تنها راه پایان به این سردرگمی‌ها، دانلود اپلیکیشن هوم‌سرویز، ثبت سفارش رایگان و مذاکره با همیاران متخصص این مرکز خواهد بود. در هوم ‌سرویز هر شخصی می‌تواند برای انجام کارهای مورد نیاز خود یا تعمیرات لوازم خانگی، افراد مطمئن، معتمد و حرفه‌ای را پیدا کند و از تعرفه قیمت خدمات در محل خود مطلع شود. در نتیجه، پیش از دریافت خدمات می‌توان از هزینه تعمیر ماشین ظرفشویی و نرخ‌های رقابتی محل سکونت مطلع شد.

علت تخلیه نشدن آب از ماشین ظرفشویی

تعمیر ماشین ظرفشویی یکی از کارهای تخصصی است که نمی‌توان آن را به هر کسی سپرد یا سریع دست به آچار شد. یکی از مشکلاتی که معمولاً برای این دستگاه‌ها با هر برندی ممکن است اتفاق بیفتند، تخلیه نشدن آب ماشین است. اگر آب ماشین ظرفشویی تخلیه نشود، قادر به استفاده از آن نخواهیم بود و به همین دلیل باید هر چه زودتر مشکل برطرف شود. کاماپرس در ادامه، به بررسی بیشتر این مشکل و عیب‌یابی آن می‌پردازد؛

علت جمع شدن آب در ماشین ظرفشویی

به طور کلی، تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی دو حالت دارد:

  1. لوله تخلیه آب ماشین، فاضلاب و یا فیترها دچار گرفتگی شده و مسیر آب مسدود شده است.
  2. معیوب شدن برخی از قطعات مهم مانند پمپ، شیر و… باعث جمع شدن آب ظرفشویی و عدم تخلیه آن می‌شود.

بررسی انسداد لوله فاضلاب

اگر لوله فاضلاب مسدود شده باشد، آب ماشین ظرفشویی تخلیه نخواهد شد. برای اطمینان از این مورد، یک لوله‌کش متخصص یاری‌گر خواهد بود.

مشکل از شلنگ تخلیه آب است!

شلنگ یا لوله تخلیه آب ماشین ظرفشویی در پشت دستگاه قرار داشته و از یک سمت به پمپ تخلیه و از سمت دیگر به سینک ظرفشویی و لوله فاضلاب خانه متصل است. اگر آب ماشین تخلیه نمی‌شود باید هر گونه پیچ و خم موجود در شلنگ (به جز حلقه شلنگ) را رفع کرد. همچنین باید از مسدود نبودن جریان آب در شلنگ اطمینان کسب کرد و در صورت ایراد فنی در شلنگ، آن را تعویض کرد.

فیلتر تخلیه را تمیز کنید

این فیلتر برای جلوگیری از ورود قطعات غذا و خرده ریزه‌ها به داخل پمپ و شلنگ تخلیه ایجاد شده و مانع از مسدود شدن آنها و آسیب رسیدن به پمپ می‌شود. گاهی اوقات ممکن است ورود قطعات ریز غذا به داخل فیلتر، علت تخلیه نشدن آب ظرفشویی باشد.

پمپ تخلیه کار نمی‌کند یا برد ماشین سوخته؟

پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی در زیر آن و در پشت پنل قرار گرفته و با کمک قطعات دیگر، وظیفه تخلیه آب از دستگاه را دارد. اگر مسیر تخلیه آب از دستگاه به فاضلاب مسدود نباشد، ممکن است مشکل از پمپ تخلیه باشد که باید توسط یک تعمیرکار حرفه‌ای این بررسی انجام شود.

گاهی اوقات مشکل عدم تخلیه آب مربوط به برد الکترونیکی دستگاه است. برد الکترونیکی ظرفشویی وظیفه ارسال دستورات مراحل کار را به قطعات مختلف ظرفشویی بر عهده دارد. بنابراین با یک بررسی کلی می‌توان از عدم مسدود شدن لوله و فیلتر ماشین ظرفشویی اطمینان حاصل کرد و در مرحله بعدی، عیب‌یابی و تعمیر آن را به یک تکنسین مجرب سپرد.

با متخصصان هوم سرویز تماس بگیرید

توصیه همیشگی متخصصان این است که به هیچ عنوان در هنگام بروز مشکل، خودتان دست به آچار نشوید و یا حل آن را به افراد نابلد نسپارید؛ چرا که ممکن است باعث خسارات جبران‌ناپذیری شود. هوم ‌سرویز یک حلقه ارتباطی مناسب و مورد اطمینان بین مشتریان و متخصصین متعهد و حرفه‌ای است. بنابراین در چنین مواقعی، متخصصان هوم سرویز بهترین گزینه برای خدمات در منزل و تعمیر لوازم خانگی هستند. این مجموعه، خدمات متنوعی را از نظافت منزل تا تعمیر گوشی تلفن همراه با بهترین کیفیت و نازل‌ترین قیمت به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

انتهای پیام

مرتبط با : هوم سرویز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز