چراغ سبز بورس به حمایت های جدید

تورهای مسافرتی لحظه آخر

از دیروز با حمایت‌های جدید، منابع بیشتری به بازار بورس تزریق شد، مضاف بر اینکه بانک مرکزی هم برای حمایت شرکت‌های تابعه بانک‌ها از بازار سرمایه چراغ سبز نشان داده است.

به گزارش کاماپرس، محمود گودرزی، معاون بورس تهران در این باره گفت: دیروز سهامداران حقوقی‌ها ورود کردند و اجازه ندادند صف فروش باقی بماند و هر حجمی که در صف فروش بود را خریدند.

او تصریح کرد: تلاش ما به‌عنوان بورس تهران و سازمان بورس این بود که اجازه ندهیم در نماد‌های تأثیرگذار صف فروش تشکیل شود. دیروز این اتفاق افتاد و صف فروش تشکیل نشد. به گزارش همشهری با آغاز این حمایت‌ها اکنون انتظار می‌رود که ظرف روز‌های آینده از حجم عرضه سهام در بورس کاسته شود و رفته رفته تعادل به بازار سهام باز گردد. بر همین اساس یک شرکت کارگزاری با انتشار یک گزارش تحلیلی استدلال کرد رفته رفته فشار فروش سهام کمتر خواهد شد و بازار به تعادل خواهد رسید.

براساس این گزارش تحلیلی سهام پالایشگاه‌ها نیاز به یک شوک مثبت همچون تخفیف خوراک و یا اعلام رسمی افزایش سرمایه ‌دارند که البته تاکنون به‌صورت جدی پیگیری نشده است، اما سهام شرکت‌های حاضر در گروه فلزات اساسی به‌خصوص شرکت‌های تولید‌کننده فولاد و فلزات رنگین می‌توانند رفته‌رفته مورد توجه بازار قرار بگیرند. شرکت‌های تولید‌کننده مواد معدنی نیز از دیگر گروه‌های مستعد بازار سهام خواهند بود. در محصولات شیمیایی نیز ظرفیت رشد در بسیاری از نمادها پس از افت اخیر وجود دارد. سهام بانک‌ها اما وابستگی زیادی به نحوه بازگشایی نماد این شرکت در بورس دارد. اگر نماد این بانک به‌نحو مطلوبی در بورس باز شود می‌تواند برای سهام بانک‌ها راهگشا باشد. درمورد شرکت‌های خودرو‌سازی‌ نیز باتوجه به افت سنگین قیمت سهام این شرکت‌ها به‌نظر می‌رسد فروشندگان رفته رفته از اصرار برای فروش سهام منصرف شوند.

اگر حمایت صورت گیرد صف فروش شکسته می‌شود

راز آسمان پایتخت

حمید میرمعینی، کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه به‌زودی از حجم صف‌های فروش کاسته خواهد شد، گفت: اگر حمایت‌ها انجام شود، به‌زودی شاهد کاسته شدن صف فروش سهام شاخص‌ساز و بنیادی که پس از این افت‌ها ارزنده هم هستند خواهیم بود و این هفته بازار مثبتی خواهیم داشت.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز