پیروزی کدام نامزد موج ارزانی به بازار آهن می‌آورد؟

لست سکند

با وجود آن که برخی فعالان بازار آهن معتقدند نتیجه انتخابات ریاست جمهوری 1400تأثیر آنچنانی بر بازار آهن و فولاد نخواهد گذاشت اما بنا به بعضی دیگر از تحلیل ها، انتخاب نامزد اصولگرا و یا اصلاح طلب در این انتخابات می تواند به تفاوت های معنادار در بازار محصولات فولادی بینجامد.

به گزارش کاماپرس، تا چند روز دیگر سرونوشت انتخابات ریاست جمهوری 1400 مشخص خواهد شد و تکلیف بسیاری از بازارهای از جمله بازار آهن و فولاد نیز نسبت شرایطی که اکنون در آن به سر می برند روشن تر خواهد شد.

بدیهی است که وضعیت آینده بازارهای اقتصادی ایران به شدت به نوسانات قیمت ارز بستگی دارد و قیمت دلار را می‌توان مهم‌ترین عامل تأثیرگذار بر قیمت‌ها دانست.

این روزها اما بازار ارز در آرامش نسبی است و نوسانات کمی آن‌هم به‌سوی کاهش قیمت را تجربه می‌کند اما بعد از انتخابات بازار ارز احتمالا با تکانه هایی مواجه می شود. پیش بینی ها اغلب این است که دلار بعد از انتخابات با پیروزی نامزد شاخص اصولگرایان با کاهش قیمت مواجه شود.

پیروزی اصولگراها قیمت ها را کاهشی می کند

راز آسمان پایتخت

سایت آسرون در این باره نوشته است؛ نوسانات ارز یکی از عوامل مؤثر بر قیمت میلگرد در بازار ایران است. قیمت کلیه محصولات فولادی و ساختمانی، ازجمله قیمت میلگرد آجدار تابع نوسانات ارزی به‌خصوص دلار است.

بر اساس این گزارش، با توجه به روندی که مناظرات و تبلیغات کاندیداها تاکنون پیش برده‌اند باید گفت درصورتی‌که این بار اصولگرایان پیروز میدان شوند احتمالاً با روی کار آمدن دولت جدید شاهد فشار حداکثری بر بازارهای اقتصادی برای کاهش و کنترل قیمت‌ها خواهیم بود. دقیقاً همین امر سبب شده تا بسیاری از خریداران در بازار دست نگه دارند تا شاید قیمت‌ها بعد از انتخابات کاهش یابد.

به دلیل وجود تحریم‌ها و تنش‌های سیاسی موجود، دولت فعلی علاقه‌ی چندانی به انجام توسعه‌های عمرانی مانند احداث مسکن مهر نداشت؛ اما باوجود شعارهایی که نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری می‌دهند، به نظر می‌رسد هر یک که بر سر کار بیایند به سمت توسعه‌های عمرانی رفته و به پروژه‌های ملی در این حوزه سرعت ببخشند.

احتمالاً دولت جدید قسمتی از بودجه خود را در بخش مسکن سرمایه‌گذاری کند و ازاین‌جهت می‌توان به افزایش تقاضا در بازار امیدوار بود.

یکی از نامزدهای انتخاباتی مهم این دوره آقای رئیسی است که سابقه طولانی در قوه قضاییه دارند و احتمالاً در صورت برد ایشان، بحث مبارزه با فساد در دستور کار دولت بعدی قرار خواهد گرفت. باوجود رانت‌های بسیار در حوزه فولاد باید دید در این خصوص چه اقداماتی صورت می‌گیرد و این اقدامات تا چه اندازه مثبت خواهند بود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز