پژو 206 صندوقدار  چگونه شورولت و رنو لوگان را جا گذاشت؟

لست سکند

پژو 206 صندوقدار که بسیاری افراد معتقدند صندوق این خودرو ظاهر زشتی به آن داده ، در نوعی رقابت با خودروهای همرده – سدان های کلاس B – موفق شده آنها را پشت سر گذاشته و جایگاه اول را به خود اختصاص دهد.

به گزارش کاماپرس، پژو 206 صندوق دار ابتدا به سختی خود را در بازار خودروی ایران جا انداخت و انتقادات فراوانی به صندوق این خودرو – که قرار بود نقطه قوت آن باشد – مطرح می شد اما به تدریج این خودرو جایگاه خود را در میان متقاضیان تثبیت کرد.

بد نیست بدانید این خودرو داخلی در رقابت با سواری های همرده توانسته است آنها را پشت سر بگذارد و عنوان پرفروش ترین سدان های کلاس B را از آن خود کند.

روزنامه هفت صبح در گزارشی به این موضوع پرداخته و نوشته است؛ طبق آمار فروش سدان های کلاس B  در سال 2020 در جهان باکمال تعجب متوجه شدیم که این پژو 206 صندوقدار خودمان است که اول شده است.

سال 2020 برای سدان های جمع وجور شهری سال خوبی نبود و فروششان 22 درصد کاهش پیدا کرد. اگر یادتان باشد چند روز پیش گزارشی نوشتیم که بر اساس آن پراید توانسته بود رتبه اول فروش جهانی در سدان های کلاس A را به خود اختصاص دهد. حالا آمار خودروهای کلاس B منتشر شده و باز هم نمایندگان ایران بوده اند که جایگاه های بالای جدول را اشغال کرده اند. گویا ایرانی ها به این نوع از خودروها علاقه بسیاری دارند که شاید به خاطر مصرف سوخت پایین و عملکرد رضایت بخششان در ترددهای شهری است.

راز آسمان پایتخت

در ادامه به پنج خودروی اول این بخش از بازار می پردازیم. لازم به ذکر است که دیگر نمایندگان کشورمان یعنی رانا و تندر توانستند با 8 هزار دستگاه و 4500 دستگاه فروش در این کارزار به ترتیب در جایگا ه های 20 و 23 قرار بگیرند.

پژو 206 صندوقدار 180 هزار دستگاه؛ 29 درصد رشد

موقعی که در سال 85 اولین سری از نسخه صندوقدار پژو 206 از تنور ایران خودرو بیرون آمد، کمتر کسی فکر می کرد که آمار فروش این خودرو از سه میلیون دستگاه هم فراتر برود اما این خودرو از سوی بازار پذیرفته شد که بیش از هر چیز به خاطر در امان ماندن آن از جراحی‌های عجیب و غریب ایران خودرویی‌ها و حفظ طراحی اصیل پژو بود! پژو 206 صندوقدار نسبت به نسخه هاچ بک فرمان پذیری بهتری دارد و برخلاف چیزی که تصور می‌شود، صندوقش چندان هم کوچک نیست.

سایپا تیبا 130 هزار دستگاه ، 14 درصد کاهش فروش

تیبا نسبت به پراید که جایگزین آن شد، بهبودهای خوبی را تجربه کرد؛ از جمله کابین محکم تر و آیرودینامیک بهتر نسبت به پراید. مزیت هایی از جمله هزینه نگهداری پایین هم حفظ شده اند و به جرات می توان گفت تیبا ارزان ترین خودروی نوی بازار است که از نظر هزینه های نگهداری چندان خرجی روی دستتان نمی گذارد.

رنو لوگان 100 هزار دستگاه، 40 درصد کاهش فروش

رنو در مدل 2020 لوگان و ساندرو دچار اشتباه بدی شد و پیشرانه محبوب 1.5 لیتری توربوی دیزلی را حذف کرد! این تغییر در کنار وضعیت نه چندان مطلوب اقتصادی بازارهای هدف لوگان باعث شد تا این سدان ارزان قیمت به رغم طراحی زیبای بیرونی و سیستم مولتی مدیای پیشرفته مدیا کنترل در کابین چندان موفق عمل نکند.

لادا گرانتا 86 هزار دستگاه، 5 درصد کاهش فروش

گرانتا از سال 2011 که به بازار معرفی شد در عین اینکه عنوان زشت ترین لادا را یدک می کشید، بارها عنوان پرفروش ترین خودروی این برند روسی را هم کسب کرد. در آخرین نسخه از این سدان شهری لادا کمی جسارت به خرج داده و جلوی خودرو را با چراغ های خشن تر و نوار کرومی روی سپر که شبیه محصولات میتسوبیشی است بازطراحی کرده است. اگرچه نمای عقب حتی از تیبا هم ساده تر است! زیر کاپوت آن پیشرانه 1.6 لیتری 98 اسبی خوابیده است.

راوون نکسیا(شورلت آوو) 77 هزار دستگاه، 5 درصد کاهش فروش

شعبه جنرال موتورز در ازبکستان از سال 2015 خودرویی کاربردی را با نام راوون نکسیا که در واقع همان شورولت آوو است، به بازار عرضه کرده که رقیب مستقیم لادا گرنتا در روسیه و کشورهای آسیای مرکزی است.

به رغم ظاهر بهتر و قدرت بالاتر موتور1.5 لیتری 105 اسبی نکسیا اما خدمات پس از فروش آن نسبت به لادا که از شبکه گسترده رنو-نیسان استفاده می کند، ضعیف تر است که به فروش کمتر آن منجر شده است.

اخبار پربازدید امروز را بخوانید:

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز