پرسپولیس یک بدهی 15 میلیاردی جدید رو کرد!

لست سکند

خبر بدهی 15 میلیاردی پرسپولیس به کارگزاری مالی این شرکت درحالی منتشر می شود که پیش از این حرف از درآمدزایی میلیاردی این کارگزار از قرارداد با قرمزپوشان در میان بود.
به گزارش کاما پرس، براساس اظهارات علی رغبتی، عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس، باشگاه باید مبلغی بیش از 15 میلیارد تومان را به شرکت آتیه داده پرداز برگرداند و قرار است که از 6 ماهه دوم سال این مبلغ را به تدریج از سهم باشگاه کم و به این شرکت بپردازیم.
بازپرداخت حدود 15.5 میلیارد تومان از واریزی شرکت آتیه داده پرداز توسط پرسپولیس در شرایطی است که تصور می شد که قرارداد بین طرفین مبتنی بر درآمدزایی بوده اما با مشخص شدن ابعاد جدید این قرارداد معلوم شده که بخشی از این واریزی، قرض الحسنه بوده است.
چندی پیش و براساس ادعای شرکت آتیه داده پرداز مشخص شد که این شرکت رقمی معادل 25 میلیارد تومان به پرسپولیس واریزی داشته است که بیش از 15 میلیارد آن به صورت قرض الحسنه بوده و باشگاه بایستی در مدت زمانی مشخص، آن را پس دهد.
در این مدت، همواره این سوال مطرح شده که چرا مدیران وقت پرسپولیس حاضر شدند به چنین شرایطی تن دهند؟

اجرای سنت نیکوی قرض الحسنه به جای درآمدزایی! 

براساس اظهار نظر مسوولان باشگاه پرسپولیس، طبق قرارداد اولیه ای که بین باشگاه و کارگزار امضا شده، این کارگزار در دو مرحله دو مبلغ متفاوت به عنوان قرض الحسنه به پرسپولیس واریزی داشته است. شرکت آتیه داده پرداز در گام اول 7 میلیارد و 500 میلیون تومان و در مرحله دوم 8 میلیارد تومان به عنوان قرض الحسنه به باشگاه پرسپولیس، پول داده است.
در این میان و با توجه به اینکه رغبتی عنوان کرده است طی 6 ماه آینده از سهم باشگاه این پول تسویه می شود، این سوال ایجاد می شود که میزان درآمدزایی باشگاه و کارگزار مورد نظر در ماه های گذشته چقدر بوده است؟ چرا پرسپولیس باید از شرکتی که موظف به درآمدزایی بوده، به عنوان قرض الحسنه و در زمان بندی مشخص و کوتاه، پول بگیرد؟ پس تکلیف سودآوری و درآمدزایی که در دوره امضای قرارداد از آن سخن می گفتند، چه شده است؟
البته پیش از این هم در باشگاه استقلال اتفاقی مشابه، البته با برخی تفاوت ها در جزئیات و نحوه عودت پول رخ داده بود که برخی اعضای هیئت مدیره، کمک هایی در قالب قرض الحسنه انجام داده بودند که اکنون باید به آنها پس داده شود و حالا این اتفاق دوباره برای یک باشگاه سرشناس دیگر تکرار می شود.
درواقع تکرار اشتباه های فاحش در مدیریت باشگاه استقلال و پرسوپلیس طی سال های گذشته علاوه بر این که بر عملکرد و کارنامه ورزشی این دو باشگاه اثرات نامطلوبی گذاشته ، ابهامات و شائبه هایی بسیاری را هم در حوزه اقتصادی ایجاد کرده است.

راز آسمان پایتخت

انتهای پیام

مرتبط با : پرسپولیس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز