پرسودترین نمادهای بورس در سال 1400

لست سکند

بازار بورس طی سال 1400 نوسانات زیادی را تجربه کرد و شرایط چندان مطلوبی نداشت. با این حال در این بازار برخی نمادها رشد خوبی پیدا کردند و سود مناسبی را به سهامداران خود رساندند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، بررسی سهام‌های مختلف نشان می‌دهد که با وجود شرایط یکسال اخیر بازار بورس، برخی سهام رشد قابل توجهی داشتند. در یک نگاه کلی به نمادهای پرسود سال 1400، می‌توان فهمید که اغلب آن‌ها مربوط به حوزه شیمیایی و نفت هستند. شاید مسائل پیرامون رشد یکباره قیمت نفت و دیگر موارد مرتبط، باعث افزایش سوددهی این قبیل سهام شده است. در ادامه این مطلب سه سهم از پرسودترین سهام سال 1400 معرفی خواهند شد؛

اخبار مرتبط را بخوانید:

شرنگی

نماد شرنگی، متعلق به شرکت شیمیایی رنگین، در صدر جدول سهم‌های پرسود سال 1400 بازار سرمایه قرار گرفت. سهام مذکور در یک سال گذشته نزدیک به 200 درصد سوددهی داشت. در حال حاضر این سهام بیشتر از 31 هزار میلیارد ریال ارزش بازاری دارد.

راز آسمان پایتخت

طبق اطلاعات ارائه شده در وبسایت شرکت مدیریت فناوری بورس تهران، عمده سهامداران این نماد اشخاص حقیقی هستند. شرکت پایا پیشداد کیش- سهامی خاص- و صندوق سرمایه گذاری اختصاصی بازارگردانی معیار هم دیگر سهامداران عمده این نماد محسوب می‌شوند.

شرکت شرنگی در سال 1344 تاسیس شد. این مجموعه ابتدا تحت لیسانس شرکت سیگما کوتینگ هلند بود و اکنون هم با نیروهای داخلی به تولید انواع رنگ اعم از صنعتی، خودرو، پودری و … می‌پردازد.

شسم

سهام شسم، شرکت تولید سموم علف کش، هم در سال گذشته با سودرسانی 150 درصدی به سهامداران، در رتبه دوم سوددهی قرار گرفت. هم اکنون ارزش بازاری این سهم بالغ بر هزار میلیارد ریال است. شرکت‌ سرمایه گذاری توسعه و گسترش پارس، سهامدار عمده شسم محسوب می‌شود. حقیقی‌های بازار بورس هم به این سهام توجه ویژه‌ای دارند.

شرکت تولیدی سموم علف کش، سهامی خاص، در زمینه تولید انواع سموم علف کش مورد تایید وزارت کشاورزی فعالیت دارد. مقر اصلی این شرکت در تهران است.

فنفت

سومین سهام پرسود بازار بورس سال 1400، «فنفت» است. این نماد متعلق به شرکت صنایع تجهیزات نفت بوده و طی ماه‌های گذشته سوددهی مناسبی به دست آورد. برآوردها نشان دهنده این است که فنفت سال 1400 را با سودآوری 140 درصدی به پایان رساند.

هم اکنون ارزش بازاری فنفت در محدوده 37 هزار و 920 میلیارد ریالی قرار دارد. عمده سهامداران فنفت هم شرکت‌های تدبیر بین الملل اویول- سهامی خاص-، مهندسی و ساختمان صنایع نفت- سهامی خاص- و تلاش گستران آینده هستند.

این شرکت از سال 1370 فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر هم چهار شرکت تولیدی گسترش شیرسازی، توس پیوند، فناوری تجهیزات سرچاهی و پارس پنگان زیر نظر این مجموعه مشغول به کار هستند. حوزه اصلی فعالیت این مجموعه، تولید انواع شیرآلات صنعتی، تجهیزات سرچاهی و اتصالات فولادی است.

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز