رشد بورس سرعت گرفت؛ شاخص کل یک میلیون و 400 هزار واحدی شد

لست سکند

شاخص کل بورس در روز جاری نسبت به روز گذشته 12 هزار و 730 واحد دیگر بالا رفت و بالاخره در محدوده یک میلیون و 400 هزار واحدی قرار گرفت. شاخص کل هم وزن نیز در مقایسه با روز قبل 3 هزار و 36 واحد رشد پیدا کرد و در محدوده 353 هزار و 581 واحدی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امروز در بورس 447 هزار و 163 معامله انجام شد که ارزش آن به 4 هزار و 406 میلیارد تومان رسید. طی روز جاری نمادهای «فولاد»، «فخوز» و «شتران» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. شاخص فرابورس هم در روز جاری 205 واحد در مقایسه با دیروز افزایش پیدا کرد و در محدوده 18 هزار و 759 واحدی قرار گرفت. این بازار هم شاهد 192 هزار و 53 معامله در روز جاری بود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

امروز هم ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت شد و حقیقی‌ها 2 میلیارد تومان پول به بورس وارد کردند. بیشترین ورود پول حقیقی مربوط به سهام «ثشاهد»، شرکت سرمایه گذاری شاهد، بود که ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی آن 30 میلیارد تومان اعلام شد.

علت نوسانات شدید شاخص کل در سال گذشته

به اعتقاد کارشناسان، رشد غیرمتناسب ارزش معاملات بازار بورس در سال‌های 1398 و 1399 باعث شد تا رکورد سال گذشته اتفاق بیفتاد. همین موضوع باعث از دست رفتن اعتماد سرمایه گذاران شد. به همین منظور دولت در سال 1400 تلاش‌هایی را برای بازگرداندن اعتماد مردم صورت داد. به نظر عده‌ای از کارشناسان بازار سرمایه، اقدامات دولت برای جلب مجدد اعتماد و ورود سرمایه حقیقی در بازار باعث خواهد شد تا طی سال جاری رشد منطقی این بخش اتفاق بیفتاد. در واقع آثار مثبت اقدامات صورت گرفته در سال گذشته، طی سال 1401 نمایان خواهد شد.

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز