حرکت رو به جلوی بازار بورس در آغاز 1401

شاخص کل بورس در نخستین روز کاری سال 1401، با رشد 23 هزار و 562 واحدی نسبت به آخرین روز کاری سال گذشته، در محدوده یک میلیون و 390 هزار و 777 واحدی قرار گرفت. امروز شاخص کل هم وزن نیز نسبت به پایان روز کاری سال قبل، 0.65 درصد رشد پیدا کرد و به مرز 350 هزار و 516 واحدی رسید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، در روز جاری نمادهای «فولاد»، «فملی» و «پارسیان» بیشترین اثر مثبت را روی شاخص کل بورس داشتند. حجم معاملات بازار بورس تا ساعت 14 امروز به 7.56 میلیارد سهم و ارزش آن‌ها به 8.165 میلیارد تومان رسید. امروز شاخص فرابورس هم نسبت به آخرین روز معاملاتی سال گذشته، 175 واحد افزایش پیدا کرد و 18 هزار و 553 واحد شد. همچنین در روز جاری، ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار هم مثبت بود. امروز تقریبا 187 میلیارد پول حقیقی به بازار سرمایه کشور وارد شد. بیشترین ورود پول حقیقی امروز بازار بورس، به نماد شپنا، شرکت پالایش نفت اصفهان، مربوط می‌شد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

نظر برخی از فعالان درباره شرایط بازار بورس در فروردین ماه

برخی از فعالان بازار سرمایه معتقدند که بازار بورس در فروردین ماه روند رو به رشدی را طی خواهد کرد. در حال حاضر اخبار امیدوار کننده‌ای درباره مذاکرات برجام و مسائل پیرامون آن به گوش می‌رسد. ضمن اینکه قیمت نفت و کامودیتی‌ها هم شرایط رو به بهبودی دارد و به نظر مجموع این عوامل باعث تداوم وضعیت صعودی بازار بورس خواهند شد.

در صورتی که شرایط به گونه‌ای رقم بخورد که مذاکرات برجام به نتیجه مطلوب نرسد یا قیمت نفت و ارزش کامودیتی‌ها در سطح جهانی نزولی شود یا به طور کلی عوامل دیگری اثرات منفی روی سهام‌های بنیادی بازار بورس داشته باشند، ارزش این بخش نزولی خواهد شد.

مرتبط با : سازمان بورس
نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
آریاک سفر
ایمالز
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز