بورس این هفته را سبز رنگ به پایان رساند

لست سکند

امروز شاخص کل بورس در مقایسه با روز گذشته 7 هزار و 808 واحد رشد پیدا کرد تا آخرین هفته اسفندماه سال 1400 را سبز رنگ تمام کند. در حال حاضر شاخص کل در محدوده یک میلیون و 345 هزار و 31 واحدی قرار دارد. شاخص کل هم وزن نیز نسبت به روز گذشته 2 هزار و 626 واحد رشد پیدا کرد و به مرز 342 هزار و 800 واحدی رسید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امروز نمادهای مربوط به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی، فولاد مبارکه اصفهان و ملی صنایع مس ایران بیشترین اثر مثبت را روی شاخص کل داشتند. ارزش معاملات خرد روز جاری بورس هم به 3 هزار و 395 میلیارد تومان رسید. بیشترین ارزش معاملات امروز این بازار مربوط به نمادهای «دارایکم»، «پالایش» و «خودرو» بود. نمادهای «مبین»، «وخارزم» و «حکشتی» هم امروز بیشترین ورود پول حقیقی را به بازار سرمایه داشتند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، اعلام کرده که احتمالا بورس در آینده شرایط بهتری خواهد داشت. پورابراهیمی بیان کرده که با توجه به مذاکرات برجام و رویکردهای خارج از کشور، احتمال دارد گشایش‌هایی در حوزه اقتصاد و به خصوص بازار سرمایه به وجود آید.

مشکلات بازار بورس برطرف خواهد شد؟

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است که پیگیری مجلس و دولت برای رفع مشکلات باعث خواهد شد تا مشکلات بازار سرمایه مرتفع شود. این موضوع احتمالا روی روند بازار اثر مثبت خواهد داشت و باعث خواهد شد تا روند فعالیت شرکت‌ها وضعیت بهتری پیدا کنند.

پورابراهیمی خاطر اعلام کرده احکامی که روی لین بازار اثرات منفی دارند حتما توسط نمایندگان، به خصو کمیسیون اقتصادی مجلس، مورد بازنگری قرار خواهند گرفت. پیگیری تیم اقتصادی دولت، میسئولان کشور و نمایندگان مجلس عملکرد بورس و در نتیجه شرایط آن را بهبود خواهد بخشید.

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز