بازار بورس با کاهش جزئی به کار خود پایان داد

لست سکند

شاخص کل بورس در معاملات امروز نسبت به روز گذشته 595 واحد افت را به ثبت رساند و در محدوده یک میلیون و 334 هزار و 781 واحدی قرار گرفت. اما شاخص کل هم وزن همچنان صعودی بود. این شاخص با افزایش 218 واحدی در مقایسه با دیروز، 338 هزار و 954 واحد شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امروز ارزش معاملات خرد بازار 3 هزار و 64 میلیارد تومان اعلام شد. در روز جاری نمادهای «کگل»، «شپدیس» و «کچاد» بیشترین تاثیر را روی شاخص کل بورس داشتند. بیشترین ارزش معاملات امروز بازار بورس مربوط به نمادهای «شلرد»، «پالایش» و «کدما» بود. نمادهای «شستا»، «تجلی» و «خودرو» هم بالاترین حجم معاملات امروز بورس را به دست آوردند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

امروز شاخص فرابورس هم نزولی بود. این شاخص با افت 13 واحدی نسبت به روز گذشته در محدوده 18 هزار و 138 واحدی قرار گرفت. نمادهای «فزر»، «تجلی» و «کرمان» بیشترین اثر را روی شاخص کل فرابورس امروز داشتند.

وضعیت بورس در پایان سال 1400 چگونه خواهد بود؟

به نظر بازار بورس به یک ثبات نسبی رسیده و کم کم اثرات اخبار مذاکرات از این بخش در حال بیرون رفتن است. اما با این حال نوسانات جزئی این بازار ادامه دارد و کارشناسان امکان آینده نگری این بازار را ندارد. چون شرایط این بازار به عوامل مختلفی از جمله تغییرات نرخ ارز، قیمت نفت، کامودیتی‌ها و … بستگی دارد. با این حال برخی کارشناسان معتقدند که بازار بورس با دلار 26 هزار تومانی و نفت بالای 100 دلار برآیند مثبتی خواهد داشت و سبز رنگ سال 1400 را به پایان خواهد رساند.

البته در صورتی که نتیجه مذکرات وین و در کل روابط ایران و کشورهای غربی روشن شود، وضعیت این بازار ثبات پیدا خواهد کرد و شرایط بهتری حکمفرما خواهد شد.

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز