بازار بورس در روزهای آخر اسفند سبز است

لست سکند

امروز هم روند شاخص کل بورس صعودی و بازار بورس سبز بود. این شاخص با 2 هزار و 379 واحدی نسبت به روز گذشته، به مرز یک میلیون و 335 هزار و 313 واحدی رسید. اما شاخص کل هم وزن در مقایسه با دیروز 368 واحد کم شد و در محدوده 338 هزار و 728 واحدی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امروز ارزش معاملات خرد بازار 7.4 میلیارد سهم، معادل 3 هزار و 21 میلیارد تومان اعلام شد. امروز نمادهای «کگل»، «شتران» و «کچاد» بیشترین اثر مثبت را روی شاخص کل بورس داشتند. بیشترین ارزش معاملات امروز هم مربوط به نمادهای «پالایش»، «شتران» و «میدکو» بود. نمادهای «شستا»، «خودرو» و «خساپا» هم بالاترین حجم معاملات بازار را داشتند. طی روز جاری شاخص کل فرابورس نیز در مقایسه با روز قبل 28 واحد پایین آمد و در مرز 18 هزار و 152 واحدی قرار گرفت.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

البته خروج 206 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس امروز نیز ادامه داشت که با این حساب برای چهارمین روز پیاپی ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی بود. بیشترین خروج پول حقیقی امروز از بورس به سهام «وگردش»، بانک گردشگری، مربوط می‌شد. سهام‌های مربوط به گروه کشاورزی، دامپروری و خدمات وابسته در روز جاری شرایط خوبی داشتند و همگی رشد پیدا کردند.

نظر کارشناسان درباره شرایط بازار بورس

برخی کارشناسان معتقدند که روند بورس در هفته آخر اسفندماه برای سال 1401 مهم است. البته مسائلی مختلفی روی این بازار تاثیر می‌گذارند. به همین دلیل پیش بینی این بازار در روزهای جاری کار آسانی نیست.

هنوز برخی فعالان بازارهای مختلف معتقدند که امکان از سرگیری مذاکرات برجام وجود دارد. ضمنا در روزهای اخیر تکلیف بودجه 1401 مشخص و ابهامات مختلف در این حوزه تا حدودی رفع شد. همچنین قیمت نفت در سطح جهانی بالا رفت.

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز