افزایش امیدواری سهامداران به رشد مداوم شاخص کل بورس

بورس با وقفه یک روز، بار دیگر به محدوده سبز رنگ بازگشت. شاخص کل این بازار نسبت به روز گذشته 11 هزار و 779 واحد بالا رفت و به مرز یک میلیون و 348 هزار و 349 واحدی رسید. شاخص کل هم وزن نیز در مقایسه با دیروز، 2 هزار و 353 واحد افزایش پیدا کرد و 342 هزار و 691 واحدی شد. امروز هم حقیقی‌ها در بورس حضور بهتری داشتند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، در روز جاری حقیقی‌های بیشتری به بازار بورس وارد شدند و این گروه بیشتر هم به دنبال سهم‌های شاخص ساز بازار بودند. به نظر کارشناسان، حقیقی‌های بازار بورس در روزهای آخر سال اغلب دنبال سهام شاخص ساز بازار هستند و برای کسب سود به این نوع سهم‌ها دلخوش کرده‌اند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

در صورتی که حضور حقیقی‌ها ادامه پیدا کند و حجم و ارزش معاملات هم به همین منوال افزایش داشته باشد، بازار بورس سال 1400 را با یک آرامش نسبی به پایان خواهد رساند. همچنین این موضوع در اولین روزهای کاری سال 1401 هم برای بورس ادامه پیدا خواهد کرد و باعث شروع پرقدرت این بخش خواهد شد.

نمادهای موثر در شاخص کل بورس امروز

حجم معاملات خرد بازار بورس در روز جاری به 7.6 میلیارد سهم رسید و ارزش معاملات آن هم 33 هزار و 473 میلیارد ریال اعلام شد. امروز نمادهای «کچاد»، «شتران» و «شپنا» بیشترین اثر مثبت را روی شاخص کل بورس داشتند. بیشترین ارزش معاملات امروز هم مربوط به نمادهای «شتران»، «شپنا» و «خودرو» بود. همچنین در روز جاری، نمادهای «غدام»، «کماسه» و «دماوند» بیشترین افزایش قیمت پایانی را به ثبت رساندند.

در روز جاری ارزش خالص مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 310 میلیارد ریال پول حقیقی از بورس بیرون رفت. بیشترین خروج پول حقیقی امروز هم مربوط به نماد «بپاس» بود.

مرتبط با : سازمان بورس
نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز