بورس با کمک سهام های شیمیایی و نفتی بالا رفت

امروز شاخص کل بورس نسبت به روز گذشته 20 هزار و 324 واحد افزایش پیدا کرد و در محدوده یک میلیون و 342 هزار و 922 واحدی قرار گرفت. شاخص کل هم وزن نیز در مقایسه با دیروز 2 هزار و 324 واحد بالا رفت و به مرز 341 هزار و 516 واحدی رسید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، با بالا گرفتن جنگ روسیه و اوکراین، قیمت نفت به بالاترین حد خود رسیده و همین عامل باعث شده تا سهام‌های مرتبط با نفت رشد خوبی داشته باشند. امروز بیشترین ورود پول حقیقی به بازار مربوط به محصولات شیمیایی، فرآورده‌های نفتی و استخراج کانه‌های فلزی بود. اما حقوقی‌ها در روز جاری بیشتر سمت سهام گروه‌های بانکی، موسسات اعتباری و بیمه و صندوق بازنشستگی رفتند. امروز 129 نماد بورسی بیشتر از سه درصد رشد داشتند. 87 نماد باقی مانده هم روند نزولی را ثبت کردند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

برخی از کارشناسان بورسی معتقدند که اکنون بهترین زمان برای ورود به بورس است و تا چند ماه آینده می‌توان از این بازار عایدی مناسبی به دست آورد. زیرا هم روند شاخص‌ها و هم ارزش معاملات امیدوارکننده به نظر می‌رسد.

خلاصه‌ای از روند بازار بورس امروز

امروز حجم معاملات خرد بازار به 8.65 میلیارد سهم رسید و ارزش آن 43 هزار و 237 میلیارد ریال اعلام شد. در روز جاری نمادهای «کگل»، «پارسان» و «تاپیکو» بیشترین اثر را روی شاخص کل داشتند. بیشترین ارزش معاملات امروز بورس هم مربوط به نمادهای «شبندر»، «شپنا» و «شستا» بود. نمادهای «خدیزل»، «کبافق» و «سغرب» هم امروز بیشترین افزایش قیمت پایانی را داشتند.

شاخص فرابورس در روز جاری هم با رشد 306 واحدی نسبت به روز گذشته، به مرز 18 هزار و 98 واحدی رسید. تعداد معاملات انجام شده در این بازار 241 هزار و 323 معامله اعلام شد.

مرتبط با : سازمان بورس
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز