رکورد شکنی دوباره شاخص کل بورس

شاخص کل بورس امروز هم رکوردشکنی کرد و توانست مجددا به کانال یک میلیون و 300 هزار واحدی بازگردد. طی روز جاری شاخص کل بورس نسبت به روز گذشته 23 هزار و 835 واحد بالا رفت و به محدوده یک میلیون و 322 هزار و 617 واحدی رسید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، شاخص کل هم وزن نیز توانست طی روز جاری در مقایسه با دیروز رشد 2 هزار و 867 واحدی داشته باشد و در محدوده 338 هزار و 669 واحدی قرار بگیرد. حجم معاملات خرد امروز بورس 4.52 میلیارد سهم و ارزش آن 51 هزار و 820 واحد اعلام شد. امروز نماد «فولاد» بیشترین تاثیر را روی شاخص کل بورس داشت. بعد از آن نمادهای «کچاد»، «فملی» و «پارسان» اثر بیشتری روی شاخص کل بر جای گذاشتند. بیشترین ارزش معاملات امروز هم مربوط به نمادهای «شبندر»، «شتران» و «فولاد» بود. نمادهای «وآذر»، «شتران» و «کچاد» هم امروز بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

چگونه وضعیت شاخص کل بورس بهبود پیدا کرد؟

به نظر محمد میرزایی، کارشناس بازار سرمایه، رشد ادامه دار شاخص هم وزن باعث شده تا مجددا اشخاص حقیقی به بازار اعتماد کنند و این امر موجب ورود سرمایه حقیقی به بورس و افزایش تقاضا شده است. همین عامل بهبود بورس را رقم زد.

حال که این شرایط برای بازار ایجاد شده، بهتر است به این نکته توجه شود که نباید اجازه داد که اشخاص حقیقی با ایجاد تقاضا به سمت فروش و عرضه‌های گسترده حرکت کنند. چون وقوع این اتفاق مجددا باعث سلب اعتماد بازار و رکود آن خواهد شد. در واقع تداوم و پایداری وضعیت کنونی بازار سرمایه به کنترل و مهار رفتار اشخاص حقیقی و حقوقی بستگی دارد. هم اکنون شرایط بازار از این جهت مطلوب بوده و در این خصوص برای بورس مشکل خاصی نیست.

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز