شستا و خودرو؛ عامل سقوط بورس در روز جاری!

تورهای مسافرتی لحظه آخر

شاخص کل بورس در آخرین ساعات معاملاتی امروز کاهش جزئی پیدا کرد و آخرین روز از هفته دوم اسفندماه را قرمز رنگ به پایان رساند. این شاخص با افت 780 واحدی نسبت به دو روز قبل، یک میلیون و 281 هزار و 153 واحد شد. اما شاخص کل هم وزن در مقایسه با دوشنبه گذشته 209 واحد بالا رفت و به مرز 334 هزار و 156 واحدی رسید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، حجم معاملات خرد بازار امروز 6.27 میلیارد سهم و ارزش معاملات آن هم 23 هزار و 926 هزار و میلیارد ریال اعلام شد. «شستا» و «خودرو» امروز عامل سقوط شاخص کل بودند. اما نمادهای «کگل»، «وغدیر» و «کچاد» مانع از ریزش بیشتر این شاخص شدند. بیشترین ارزش معاملات روز جاری هم مربوط به نمادهای «شستا»، «تشاهد» و «خودرو» بود. سهام «شفا»، «فایرا» و «کروی» بیشترین افزایش قیمت را در بازار بورس امروز داشتند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

روند خنثی بازار بورس تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟

به نظر کارشناسان و صاحب نظران بازار سرمایه، در حال حاضر شرایط بورسی کاملا خنثی است. اما در صورتی که طی دور جدید گفت و گوهای مذاکرات ایران و آمریکا توافق رخ دهد، احتمالا شرایط بازار سرمایه متحول خواهد شد. به نظر در صورت انجام توافق، رشد صنایع برجامی، یعنی بانکی‌ها و خودرویی‌ها، دور از انتظار نخواهد بود. در غیر این صورت شاید بازار سرمایه روند خنثی خود را دنبال کند.

آراد پورکار، کارشناس بازار سرمایه، در گفت و گو با اقتصاد آنلاین اعلام کرده که احتمالا معاملات کم رونقی در روز شنبه اتفاق خواهد افتاد. هنوز هم بازار در انتظار نتیجه مذاکرات هسته‌ای است و در صورتی که اخبار جدیدی در این خصوص مخابره شود، وضعیت بازار مذکور متفاوت خواهد شد و شرایط جدیدی برای این بخش رقم خواهد خورد.

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز