حقیقی ها با قدرت تمام از بازار بورس خارج شدند!

امروز شاخص کل در مقایسه با روز گذشته 15 هزار و 360 واحد کم شد و به مرز یک میلیون و 332 هزار و 943 واحدی رسید. امروز یکی از روزهای بد بورس از لحاظ خروج سرمایه حقیقی بود. طبق اطلاعات موجود، سرمایه حقیقی خارج شده از بورس طی پنج هفته اخیر بی‌سابقه گزارش شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امروز حجم معاملات خرد بورس 9.8 میلیارد سهم اعلام شد و ارزش آن هم به 4 هزار و 87 میلیارد تومان رسید. بیشترین ارزش معاملات امروز بازار مربوط به سهام‌های «خودرو»، «وبملت» و «شتران» بود. نمادهای «پارس»، «شیراز» و «شپدیس» هم بیشترین میزان ورود پول حقیقی را به ثبت رساندند. امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 708 میلیارد تومان پول از بورس بیرون رفت. بیشترین مقدار خروج پول حقیقی هم به سهام بانکی «وبملت» تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت آن 128 میلیارد تومان اعلام شد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

راه حل خروج بورس از رکود چیست؟

میثم رادپور، کارشناس اقتصادی، در گفت و گو با اقتصاد آنلاین اعلام کرده که با وجود حمایت‌های دولتی، بازارهای سرمایه گذاری از رشد ناامید هستند. به منظور بهبود شرایط بورس، باید فضایی ایجاد شود که در آن محیط کسب و کار از هم تفکیک شده تا اطمینان به فضای سرمایه گذاری بازگردد. در این صورت سرمایه گذاران به بورس ورود پیدا کرده و بهره‌وری آن‌ها افزایش پیدا می‌کند.

سال‌های زیادی سرمایه گذاران به امید این تفکیک فعالیت کرده‌اند اما بعد از روی گردانی از این بازار و عدم دستیابی به بازدهی مناسب از آن، سرمایه خود را از این بازار بیرون کشیده و تورم را مورد توجه قرار داده‌اند.

به نظر رادپور، امضای برجام و حمایت‌ها تغییر اساسی در بازار سرمایه ایجاد نمی‌کند. بلکه حاکمیت در این خصوص نقش مهمی دارد.

مرتبط با : سازمان بورس
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز