پایان سبز رنگ بازار بورس در آخرین روز کاری امسال

شاخص کل بورس با رشد 22 هزار واحدی نسبت به سه روز گذشته، در محدوده یک میلیون و 367 هزار واحدی قرار گرفت و با افزایش قابل توجهی به سال 1400 پایان داد. شاخص کل هم وزن نیز در مقایسه با چهارشنبه گذشته 5 هزار و 472 واحد بالا رفت و به مرز 348 هزار و 269 واحدی رسید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امروز ارزش معاملات خرد بازار بورس به 4 هزار و 410 میلیارد تومان رسید. در بازار بورس روز جاری، نمادهای «شستا»، «فولاد» و «فملی» بیشترین اثر مثبت را روی شاخص کل بورس داشتند. بیشترین ارزش معاملات امروز بورس هم مربوط به نمادهای «دارایکم»، «پالایش» و «شستا» بود. نمادهای «وبملت»، «شپنا» و «خودرو» هم در معاملات امروز بورس بیشترین میزان ورود پول حقیقی را به ثبت رساندند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

حمایت حقیقی ها از بازار بورس به رسم هر سال

امروز حقیقی‌های بورس به رسم هر سال، حضور پررنگی در بازار داشتند و مانند همیشه به سهام‌هایی که بعد از تعطیلات بازدهی مناسبی خواهند داشت، توجه کردند. به عبارتی می‌توان گفت پول‌های راکد در بازار سهام و جمع آوری تک سهم‌ها اتفاق افتاد. این شرایط در حالی رخ داد که هنوز بازار از لحاظ تقویت حجم و ارزش معاملات با روزهای پررونق خود فاصله زیادی دارد.

در صورتی که مذاکرات برجام در سال 1401 به نتیجه برسد، اقتصاد ایران و به طور خاص بازار سرمایه کشور در سال آینده شرایط متفاوتی خواهد داشت. برخی از کارشناسان معتقدند در صورتی که توافق هسته‌ای رخ بدهد، گلوله برفی نقدینگی همچنان بزرگ‌تر و احتمالا گرفتاری اقتصاد ایران در رکود تورمی بیشتر خواهد شد. البته انتظارات روانی مختلف اثرات گوناگونی به بازار ارسال خواهد که این موضوع قابل پیش بینی نیست. باید دید شرایط بازار سرمایه در سال 1401 به چه شکل رقم می‌خورد.

مرتبط با : سازمان بورس
نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز