پربازدیدترین جاذبه دیدنی آنتالیا کدام است؟

آنتالیا به عنوان پرطرفدارترین شهر کشور ترکیه، سالانه بیش از 15 میلیون گردشگر را به سمت خود جذب می‌کند. آنتالیا یک شهر قدیمی شگفت‌انگیز به نام «کالیچی» دارد که به پربازدیدترین جاذبه این شهر معروف است. سازه‌های شهر کالیچی از قدمت طولانی برخوردار بوده و معماری سنتی آن برای بسیاری از گردشگران جذاب خواهد بود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، قیمت تور آنتالیا در فصول خلوت سال از حدود 7 میلیون تومان آغاز می‌شود. علاقمندان به خرید بلیط آنتالیا می‌توانند ارزان‌ترین و یا لوکس‌ترین خدمات را از آژانس مسافرتی سلام پرواز دریافت نمایند. لازم به ذکر است که رزرو تور آنتالیا در اواخر خرداد یا شهریورماه با قیمت‌ ارزان‌تری در مقایسه با دیگر ماه‌های سال صورت می‌گیرد. کارشناسان سلام پرواز، همواره آماده پاسخگویی به سوالات گردشگران در این زمینه هستند. در ادامه، جاذبه‌های زیبای شهر قدیمی آنتالیا معرفی خواهد شد.

دروازه هادریان؛ زیباترین بنای تاریخی کالیچی

این بنا که به نام «سه دروازه» نیز معروف است، حدود 1900 سال قدمت دارد. دروازه هادریان به افتخار امپراطور روم، هادریان، که در دوران باستان از این شهر بازدید کرده بود ساخته شد. این دروازه بیش از 4 متر عرض داشته و با یک قاب مرمر سفید احاطه شده است. دروازه هادریان، نمونه‌ای کلاسیک از طاق نصرت‌های رومی محسوب می‌شود.

راز آسمان پایتخت

برج هیدیرلیک؛ بنای پر رمز و راز آنتالیا

این برج استوانه‌ای، حدود 14 متر ارتفاع دارد. اعتقاد عمومی بر این است که این بنای تاریخی در قرن دوم و در زمان روم باستان ساخته شده است. مورخان نظرات متفاوتی درباره کارکرد این برج دارند. برخی تصور می‌کنند که از برج هیدیرلیک به عنوان فانوس دریایی برای کشتی‌ها استفاده می‌شد. برخی دیگر نیز فکر می‌کنند که این برج، نوعی مقبره بوده است؛ اما بعدها به بخشی از سیستم دفاعی شهر تبدیل شد. بازدید از داخل این برج برای گردشگران امکان‌پذیر نیست. با این حال، گاهی اوقات درهای برج هیدیرلیک برای برگزاری فعالیت‌های فرهنگی و هنری بر روی عموم مردم باز می‌شود. از بالای این برج می‌توان منظره بسیار بی‌نظیری به سمت خلیج آنتالیا، ساحل شنی کنییالتی و کوه‌های باشکوه شهر داشت.

تور آنتالیا-کاماپرس

مناره یولی و ساعت کولسی

مناره یولی یکی از اولین بناهای اسلامی در آنتالیا است که در سال 1226 میلادی در زمان سلجوقیان ساخته شده است. ارتفاع این مناره به 38 متر می‌رسد و بیرون آن با کاشی‌های آبی رنگ تزئین شده است. یکی از نکات جالب درباره این مسجد، کانال‌های آبی 800 ساله است که در زیر این بنا وجود دارد.

تور آنتالیا-کاماپرس

در بوتیک هتل تاریخی کالیچی اقامت کنید

قدمت اغلب خانه‌های شهر قدیمی آنتالیا به قرن 18 و 19 برمی‌گردد. البته، ساختمان‌هایی نیز وجود دارند که در زمان روم باستان و عثمانی ساخته شده‌اند. در حال حاضر، بسیاری از این بناهای قدیمی به رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و بوتیک هتل‌ها تبدیل شدند. گردشگرانی که از شهر قدیمی آنتالیا بازدید می‌کنند می‌توانند یک اقامت بسیار جذاب در این هتل‌ها داشته باشند. کف این خانه‌ها با موزاییک‌های سنگ‌ریزه‌دار پوشیده شده و نقوش هندسی، حس و حال زندگی در دوران عثمانی را به مسافران می‌دهد. بسیاری از این خانه‌ها مناظر فوق‌العاده‌ای را از شهر و بندر در اختیار گردشگران می‌گذارند.

در بازار کالیچی پرسه بزنید

در تمام فضاهای شهر قدیمی، حس و حالی از بازارهای قدیمی حاکم است. مغازه‌ها و فروشگاه‌های متعددی در خیابان‌های این شهر قرار دارد که برای پرسه زدن یا خرید سوغاتی بسیار مناسب هستند. عتیقه‌جات، تابلوهای نقاشی و فرش‌های با کیفیتی را می‌توان در بازار کالیچی پیدا کرد.

به علاوه، زندگی شبانه کالیچی عمدتاً در اطراف بندر در جریان است. انواع مختلف کافه‌ها و رستوران‌ها در هر ساعتی از شبانه‌روز پذیرای مسافران هستند. کسانی که خواهان رستوران‌های مجلل هستند، می‌توانند نمونه‌های خوبی را در اطراف ساعت کولسی پیدا کنند. همچنین، رستوران‌های بالای مارینا علاوه بر ارائه غذاهای لذیذ، منظره‌ای خیره‌کننده به سمت دریا دارند.

انتهای پیام

 

مرتبط با : سلام پرواز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز