پراید کیلویی چند؟!

با رکوردشکنی های هر روزه قیمت پراید و  رسیدناین خودروی وطنی به مرز 90 میلیون تومان، سخنان کنایه آمیز محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری سابق کشورمان درباره نحوه تعیین ارزش این خودرو دوباره در ذهن‌ها طنین‌انداز شده است.

به گزارش کاماپرس؛ “مگر پراید چقدر ارزبری دارد! چقدر آهن، چقدر پلاستیک، چقدر کارگر میبرد؟! بالاخره یک قیمتی دارد. به ما بگویید پراید کیلویی چند؟!” اینها بخشی از گفته‌های محمود احمدی نژاد درباره بالارفتن قیمت پراید در دوران دولت مهرورزِ اوست. افزایش قیمتی که دیگر جابه جایی دولت‌ها و توقف تولید، نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد.

همزمان با روند صعودی قیمت خودرو در بازار ایران، قیمت ارزان ترین خودروی وطنی به شکل باورنکردنی در حال افزایش است. هنوز چند ماهی از خبر مدیرعامل سایپا مبنی بر خروج پراید از خط تولید نمی‌گذرد که در یکی دو روز گذشته این خودرو قیمت ۹۰ میلیون تومانی را در بازار تجربه کرد و مجددا این بحث را که بالاخره قیمت یک خودرو که تولید آن هم متوقف شده، یا چه مترومعیاری محاسبه می‌شود، داغ کرده است.

دخالت احمدی نژاد در موضوع گرانی پراید در آن مقطع ، گره خاصی از افزایش قیمت این خودرو باز نکرد و اکنون نیز به نظر نمی رسد دولتی ها بتوانند افسار قیمت پراید را به دست بگیرند و آن را مهار کنند.

پای دلال در میان است

راز آسمان پایتخت

کارشناسان معتقدند، نقش‌آفرینی واسطه‌های بازار پس از توقف تولید دو مدل خودرو پراید باعث شد قیمت این خودرو در بازار آزاد به شکل غیرمنطقی افزایش یابد.

“سعید عبداللهی” عضو اتحادیه نمایشگاه داران خودرو پایتخت با بیان اینکه هیچ نمایشگاه داری اکنون برای سرمایه‌گذاری، خودروی داخلی خریداری نمی‌کند، در این زمینه می‌گوید: «حتی با این قیمت شاهد خرید و فروش‌های اندک پراید در سطح بازار هستیم که آن هم سرمایه‌گذاران و دلالان هستند و نه مصرف کنندگان واقعی»

تنظیم بازار با تولید مجدد پراید

این درحالی‌است که معاون بازاریابی و فروش سایپا با اشاره به افزایش قیمت پراید در بازار به ایرنا گفته است؛ این خودروساز آماده است در صورت لزوم و موافقت مراجع فرادستی فروش پراید را برای تنظیم بازار از سر بگیرد.

حسین کاظمی هم این افزایش قیمت نجومی را به گردن واسطه‌ها انداخته و گفته است: این قیمت‌های سرسام‌آور خودروها از جمله پراید هیچ ارتباطی به شرکت خودروساز ندارد و توسط واسطه ها و مالکان خودروها و یا با قیمت سازی سایت های مجازی انجام می‌شود.

اما به نوشته عصر ایران « وقتی قیمت پراید به اینجا می‌رسد یعنی باید آماده شویم که کم‌کم آنهایی که اهل تولید هستند، به سمت دلالی بروند. پراید را می‌خری ۹۰ میلیون، کمی صبر می‌کنی و گران‌تر می‌فروشی. بدون هیچ استرسی. دیگر نه نگران پول کارگر هستی، نه نگران کالای چینی و نه نگران مالیات..»

انتهای پیام

مرتبط با : سایپا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

13 دیدگاه برای “پراید کیلویی چند؟!

  1. 123 گفته:

    یکی از طرف من به این … بگه تو این بدبدختی رو روی سر مردم هوار کردی.. با چهارتا کارشناس اقصادی زرپرتی تر از خودت خاستی مثلا ما هم مثل ترکیه ادم بشیم! اگه یارانه بگیر بشیم دست مون مثل گداها جلوتون دراز باشه..یارانه از چقد شروع شد با چقد تموم شد؟
    گندی که تو توی این مملکت زدی با هیچ ابی شستنی نیست..

    • Shahab گفته:

      گند😳😳😲😲 گند رو این یارو زد که … تومملکت
      در دوره این آقا چه کارهایی انجام شده؟؟؟( 10تاش بگو)
      اما دردوره محمود،بدبخت کاری نبودکه نکرد.دست همه دزدها رو قطع کرد.
      قشرپایین جامعه سیربود و همه ب خوشی زندگی میکردن
      اما این یارو چکاری کرده واسه ما؟ جز بدبختی چی گذاشت تو کاسه مون؟؟؟
      حرفای شما دوسته عزیز،حرفای قشر پولداریه،پولدارها الآن راضی ان
      هررررچی بیشتر … بشه شما بیشتر خوشحالی

      دوره احمدی نژاد1ساعت بیکارنبودم
      امادوره این … 1ساعتم سرکار نرفتم.

      الآنم ک گیرداده ب صفره پول
      یارو اینقده بی سواده ک بجای 1صفر مخاد 4صفربرداره
      اینو کی آورد برای رییس جمهوری؟؟؟؟

    • علی نیکبخت گفته:

      قرار بود شیخ با شاه کلیدش همه اون مشکلات رو حل کنه
      صد رحمت به دوران احمدی نژاد
      اگر گرونی بود درآمد هم بود
      الان تورم شدیدتر از دوران احمدی‌نژاد داریم و البته فقر و بی پولی
      راستی از عزتی که قرار بود به پاسپورت ایرانی برگرده چه خبر؟
      از برجام چه خبر؟
      از چرخش سانتریفیوژها و چرخش چرخ اقتصاد چه خبر؟
      انصاف و وجدان داشته باش دوست عزیز

  2. manm گفته:

    پراید زمان ریاست جمهوری خودت از 7 میلیون تومن ظرف چند ماه به بیشتر از 20 میلیون رسید..تو یکی خواهشا نمک به زخم این مردم ساده نپاش..

  3. Shahab گفته:

    احمدی نژاد طلابود طلا……همه چیز آورد…همه کارکرد…تورم زیر7بود…الآن تورم بالای 70هستش
    احمدی نژاد کاری نبود که نکرد….قشرپایین دردولت ایشون سیر بود.اما الآن پول بی ارزش شده و همه گشنه ان….مگر دوباره همین محمودبیاد درست کنه
    وگرنه پراید رو باید 1میلیاردتومن بخرین

  4. ناصررستمی گفته:

    سلام تا شرکت ایران خودرو سایپا ماشین رو به مردم زودتر تحویل نده همینه اگر این شرکتها ماشین‌هایی که مردم ثبت نام میکنن دو سه ماهه تحویل بده دیگه کسی نمیره بازار بگیره پس همین شرکتها هستن که باعث گرانی خودرو شدن صحبت کردنی هم میگن دلالها باعث گرانی هستن این دوشرکت خودشون دلال هستن

  5. وحید گفته:

    خر همووووون خره فقط هر ۸ سال پالونش عوض میشه پراید بشه 900 میلیون میخریم خوبشم میخریم خودتونو خسته نکنید خداوند بزرگ و شاکر باشید که فقط امنیت داریم مهم اینه امنییییییت آفرین

  6. رئیسی گفته:

    های دلال ها مواظب باشید خودرو گران نفروشید این مملکت یعنی ایران صاحب داره مواظب باشید کاری نکنید که رهبر عزیز انقلاب مون شما ها را بابت گران فروشی تنبیه کند بعد پشیمان میشی هیچی به شما ها نمیگه شما پرروح نشی وسلام

  7. محمد غ گفته:

    سلام,تا این ملت نادان ,فکر کنند مرگ برای همسایه است. وکشتی دیگری سوارند,اش همین و کاسه همین.مردم ترا به خدا ادم شوید.ادم.

  8. مجید گفته:

    از ماست که بر ماست،توی ایرانی یعنی لیاقتت پراید پیروزی و ماشین ۳۰سال پیش از رده خارجه،چرا آخه به هم رحم نمیکنید،آخرش چی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز