ویرا زیست؛ تلاش برای ارتقای سطح سلامت جامعه

لست سکند

 

با شیوع ویروس کرونا در کشور، عده‌ای که دغدغه سلامت جامعه داشته‌اند، به صورت خودجوش و مستقل شروع به ارائه خدماتی در این زمینه کرده‌اند تا قدمی در راستای سللامت و ارتقای آن در سطح جامعه بردارند. بدیهی است که راه‌اندازی هر کسب و کاری به خصوص در این شرایط نابسامان اقتصادی با چالش‌ها و موانعی همراه بوده است.

یکی از این شرکت‌ها مجموعه «ویرا زیست پاک کاسپین» است که در زمینه ساخت دستگاه‌های ضدعفونی‌کننده فعالیت دارد. به همین بهانه کاماپرس با محمد جواد پاک‌منش، مدیرعامل این شرکت درباره نوع فعالیت، اهداف، خدمات و چالش‌های ویرا زیست گفتگو کرده است که در ادامه می‌خوانید؛

کمک به پیشگیری از کرونا

پاک‌منش درخصوص راه‌اندازی و زمینه فعالیت شرکت ویرا زیست پاک کاسپین گفت: «با شروع همه‌گیری کرونا مجموعه ما تصمیم گرفت نقشی در پیشگیری و کنترل عفونت ناشی از ویروس کرونا داشته باشد. به واسطه رشته تخصصی‌ام- علوم آزمایشگاهی- و فعالیت تخصصی که در آزمایشگاه داشتم با مقوله کنترل عفونت آشنایی داشتم. بنابراین به اتفاق گروهی از همکاران سعی کردیم در این خصوص به اتفاق نظر برسیم. بعد از نشست‌های مداوم در مجموعه و بررسی پتانسیل هاتصمیم گرفتیم در حوزه پیشگیری از این عفونت و ویروس کرونا فعالیت داشته باشیم. به این ترتیب شروع به تحقیق و ساخت دستگاه‌های ضدعفونی کننده «نیپاک مد» کردیم.

راز آسمان پایتخت

شرکت ویرا زیست پاک کاسپین به صورت رسمی در آبان ماه 1399 در گلستان تاسیس شد و تولید این دستگاه‌ها را آغاز کرد. دستگاه‌های ضدعفونی کننده ویرا زیست، در ابتدا به شکل پدالی و بعد به صورت دستگاه دیواری هوشمند طراحی شد. بعد از آن هم این گروه، ایستاده ی هوشمند آن را تولید کرد و در نهایت موفق به ساخت گیت‌ها یا همان تونل‌های ضدعفونی کننده شد و از این تولیدات در سراسر کشور استقبال خوبی به عمل آمد.

پزشکی از راه دور

مدیرعامل ویرا زیست پاک کاسپین با اشاره به حضور این مجموعه در دهمین نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس 2021 گفت: «در این نمایشگاه غیر از ارائه دستگاه ضدعفونی نیپاک مد، توانستیم چند ایوِنت- رویداد- در خصوص مسائلی نظیر حل مسئله، مشاوره در خصوص کسب و کار و … برگزار کنیم و در کل اینوتکس امسال تجربه مثبتی بود. اما در حال حاضر مشغول طراحی و ساخت محصول جدیدی به نام اپلیکیشن «پزشکی از راه دور» هستیم. با استفاده از این برنامه و ابزارهایی که به بدن بیمار وصل می‌شود، به اصطلاح بیمار را از نظر علائم حیاتی، حتی زمانی که در مرکز درمانی حضور ندارد، پایش و مانیتور می‌کنیم. بنابراین وضعیت جسمی بیمار در هر مکانی که باشد، با استفاده از اپلیکیشن پزشکی از راه دور، تحت نظر قرار می‌گیرد. به این ترتیب علائم حیاتی وی برای ما ارسال می‌شود و در صورت نیاز به دارو و درمان، سیستم به فرد بیمار اعلام می‌کند یا پزشک موردنظر، اورژانس و خانواد بیمار را در جریان می‌گذاریم. به این ترتیب گامی دیگر به هدف مجموعه ویرا زیست پاک کاسپین نزدیک می‌شویم که ارتقای سطح سلامت جامعه است».

به اعتقاد مدیرعامل این شرکت، برگزاری نمایشگاه هایی از این دست به شکل رایگان برای شرکت‌هایی نوپا مانند ویرا زیست پاک کاسپین، بسیار مفید خواهد بود تا بهتر و بیشتر دیده شوند.

تاثیر دلار بر خرید قطعات اولیه

به گفته پاک‌منش، نوسانات مداوم قیمت دلار، خرید قطعات اولیه جهت ساخت دستگاه‌ها را برای شرکت‌های مستقلی مانند ویرا زیست به یک چالش تبدیل کرده است و بر ساخت و تولید هرگونه‌ محصولی تاثیر می‌گذارد: «کمیاب بودن قطعات، تحریم‌ها و هزینه‌های سرسام آور که با توجه به عدم ثبات در بازار روند رو به افزایش دارند، یکی دیگر از چالش‌های مجموعه ماست. به طور مثال برای ساخت دستگاه، قطعات مورد نیاز خریداری می‌شود. هنگامی که برای اتمام کار سراغ باقی قطعه‌ها می‌رویم، با افزایش چند برابری هزینه‌ها روبرو می‌شویم و همین موضوع می‌تواند اتمام کار را با مشکل مواجه کرده و عرضه محصول نهایی را به تعویق بیندازد!»

مدیرعامل ویرا زیست پاک کاسپین، در ادامه خواستار حمایت نهادهای ذی‌ربط و همکاری‌شان با شرکت‌های خصوصی شد: «در حال حاضر مانع دیگر، گرفتن مجوزهای متعدد از نهادهای مربوطه است؛ با توجه به افزایش اجاره‌ها و سایر هزینه‌های شرکت، کمتر کسی به خود جرات ثبت شرکت می‌دهد. پس انتظار می‌رود از این گونه فعالیت‌ها که هدف‌شان کمک به بهبود وضعیت سلامت جامعه است، نهایت حمایت انجام شود؛ اما متاسفانه اینطور نیست».

با توجه به عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جامعه و عادی انگاری این ویروس، ما شاهد موج‌های بعدی و سنگین‌تر کرونا ویروس خواهیم بود که شرکت ویرازیست پاک کاسپین آمادگی خود را برای مقابله، کنترل و پیشگیری از این ویروس اعلام می‌کند.

 

مرتبط با : ویرا زیست پاک کاسپین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز