وکیل تخلفات اداری و وکیل ارث و میراث هر کدام چه کارکردهایی دارند؟

تور لحظه آخری-کاماپرس

وکیل تخلفات اداری یکی از انواع وکلای مهم در جامعه محسوب می شود.

با توجه به این که هر بخش دولتی و هر اداره ای علاوه بر قوانین عمومی تمام دستگاه های دولتی از قوانین اختصاصی نیز استفاده می کند، عملا می توان گفت وکیل تخلفات اداری کاری سخت و پیچیده دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، اما از طرف دیگر وکیل ارث و میراث فردی است که به صورت مشخص با مسئله ارث و قوانین آن سر و کار دارد. در کلام ساده تر عمدتا وکیل ارث و میراث با مسیر قضایی و حقوقی سر و کار دارد. اما با این وجود نمی توان گفت که وکیل ارث و میراث کاری ساده تر در پیش دارد. هر کدام از این وکلا کارایی خاص خودشان را دارند و با چالش های خاصی رو به رو هستند. در ادامه سعی می کنیم به صورت کلی با کارکرد هر کدام از آن ها آشنا شویم و بدانیم در چه مواقعی سراغ آن ها باید رفت.

اما اگر فکر می کنید حوصله خواندن این متن را ندارید و یا نیاز به راهنمایی های بیشتری دارید می توانید از کارشناسان گروه وکلای پارسا بخواهید تا بر اساس نیاز واقعی و قانونی شما، بهترین راهکارها را در اختیار شما قرار دهند. بدین ترتیب شما در کمترین زمان بهترین راه حل را برای مشکل خودتان پیدا می کنید. حال ممکن است این راه حل کشف بهترین وکیل در حوزه قانونی مورد نیاز شما باشد.

راز آسمان پایتخت

وکیل تخلفات اداری چه کارکردی دارد؟

به طور کلی و خلاصه اگر بخواهیم بیان کنیم وکیل تخلفات اداری از جمله وکلای حقوقی در قانون محسوب می شود. تخلفات اداری از دید قانون به مواردی گفته می شود که فرد در جایگاه کارمند دولت یا دستگاهی خاص دست به یک سری اقدامات خلاف عرف یا قانون زده باشد. در این صورت به جای سیستم قضایی این خود دستگاه مذکور و دولت است که این حق را دارد تا فرد را محکوم و مجازات کند. در صورتی که این مجازات ناعادلانه باشد دیوان عدالت وارد کار می شود و مسئله را مورد بررسی قرار می دهد.

مسئله ای که وجود دارد این است که اساسا سیستم دستگاه های دولتی از یک چارچوب خاصی پیروی می کند اما هر نهاد در این چارچوب می تواند قوانین خاص خودش را داشته باشد. حال وکیل تخلفات اداری باید بتواند بر اساس این قوانین و چارچوب ها از موکل خود دفاع کند. مسئله مهم این است که سنگین ترین مجازات های تعیین شده در این نوع تخلفات انفصال از خدمات دولتی و یا اخراج است. در صورتی که فرد مرتکب جرمی شده باشد که از نظر کیفری قابل پیگیری باشد علاوه بر وکیل تخلفات اداری وی به یک وکیل کیفری نیز احتیاج خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

وکیل ارث و میراث با چه سختی های سر و کار دارد؟

وکیل ارث و میراث به ظاهر با  یک مفهوم ساده و مشخص سر و کار دارد. زمانی که وارد این مسیر شوید به زودی متوجه می شوید که عملا این وکیل با مواردی مختلف مانند وصیت نامه و شرایط آن، صلح نامه و قرارداد های مربوط به آن، تعیین ورثه و شرایطی مانند مجنون بودن متوفی، اثبات یا رد نسبت و … سرو کار دارد در کلام ساده تر همه چیز در خصوص ارث و میراث به تعیین وراث و تقسیم اموال بین آن ها باز می گردد. اما این که چگونه وراث تعیین می شود و یا مسیر تقسیم اموال بین آن ها می تواند کاملا پیچیده باشد.

از طرف دیگر وکیل ارث و میراث تنها با مسیر قضایی سر و کار ندارد. این وکیل بارها باید به سازمان دارایی و امور مالیاتی برود و شاید هم لازم باشد به نهاد های مالی و بانکی برود و مدارک لازم را جمع آوری کند. همین مسئله باعث می شود که انتخاب یک وکیل ارث و میراث با تجربه و کارکشته بسیار اهمیت پیدا کند. این وکیل می داند که در هر موقعیتی چه کاری باید انجام دهد و سراغ کدام نهاد یا ماده قانونی برود.

انتهای پیام

مرتبط با : گروه وکلای پارسا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز