وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری و وکیل دیوان عالی کشور چه کارکردی دارند؟

به نوعی می توان گفت که کمیسیون ماده 100 شهرداری از جمله کمیسیون هایی است که به تخلفات ساختمانی و شهری رسیدگی می کند. این کمیسیون بر اساس تخلف رخ داده می تواند جریمه های مختلفی برای فرد متخلف در نظر بگیرد. استفاده از یک وکیل کمیسیون ماده 100 می تواند انتخاب بسیار هوشمندانه ای برای شما محسوب شود.

به گزارش کاماپرس، وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری کسی است که می تواند در جلسه این کمیسیون شرکت کرده و از شما به عنوان خوانده در این جلسه دفاع کند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

اما وکیل دیوان عالی کشور کارکردی مهمتر را بر عهده دارد. در واقع این وکیل با مهمترین مرجع قضایی کشور سر و کار دارد. این مرجع وظایف بسیار مهمی از جمله رسیدگی به تخلفات ریاست جمهوری را بر عهده دارد. بنابراین می توان حدس زد که وکیل دیوان عالی کشور تا چه اندازه کارکرد مهمی می تواند در این حوزه داشته باشد.

آریاک سفر

وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری چه کار می کند؟

کمیسیون ماده صد شهرداری از جمله کمیسیون های مهم و کاربردی در جامعه محسوب می شود. در واقع این کمیسیون به عنوان یک نهاد قانونی شناخته می شود و توانایی صدور رای و اجرای آن را دارد. نکته مهمی که در این خصوص وجود دارد این است که اساسا این کمیسیون به تخلفات ساختمانی و شهری می پردازد. بنابراین عملا می توان گفت که روزانه تعداد بسیاری از افراد درگیر این نهاد دولتی و قانونی هستند.

نکته ای که وجود دارد این است که مادامی که تخلف شما در این کمیسیون مورد بررسی قرار نگیرد و شما رای صادر شده را اجرایی نکنید عملا امکان دریافت پایان کار و سند را نخواهید داشت. بنابراین شما باید از دالان این کمیسیون عبور کنید. مسئله مهم دیگری که وجود دارد این است که رای کمیسیون ماده صد از تبرئه و پرداخت جریمه شروع می شود و تا تخریب بنا ادامه پیدا می کند. بنابراین عملا در برخی از موارد این نهاد می تواند دستور تخریب بنا را صادر نماید. اینجاست که استفاده از یک وکیل مجرب و با تجربه در این حوزه می تواند بسیار کارساز باشد. گروه وکلای پارسا با داشتن سال ها تجربه می توانند بهترین گزینه ها را به شما در این حوزه معرفی کنند.

وکیل دیوان عالی کشور کیست؟

همانطور که گفتیم وکیل دیوان عالی کشور از جمله وکلای مهم در قانون محسوب می شود. علت این اهمیت را می توان اهمیت دیوان عالی کشور دانست. در واقع این نهاد، عالی ترین مرجع قضایی ایران محسوب می شود. این نهاد علاوه بر رسیدگی به جرایم مهم کشوری و لشکری مانند تخلفات ریاست جمهوری مسئول صدور رای های وحدت رویه است. بنابراین عملا می توان گفت که جایگاه نهاد دیوان عالی کشور بسیار مهم و قابل توجه است.

اما آن چیزی که باعث می شود دیوان عالی کشور برای ما اهمیت پیدا کند این است که این دیوان در کنار وظایف و مسئولیت های مهمی که دارد به عنوان مرجع تجدید نظر و رسیدگی به دعوی های دادگاه های نظامی یک و دادگاه انقلاب و احکام مهم صادر شده توسط دادگاه های عمومی است. بنابراین برخی از دعوی ها و پرونده ها به این دیوان ارجاع داده میشود. از این رو استفاده از یک وکیل مجرب و با تجربه که بداند از چه مسیری باید در دیوان عالی کشور اقدام کند و چگونه می تواند نتیجه مطلوب را از این نهاد مهم بگیرد می تواند بسیار کارساز باشد. از این رو پیشنهاد ما این است که به کمک کارشناسان گروه وکلای پارسا سعی کنید بهترین وکیل در این حوزه را پیدا کنید. چرا که رای صادر شده توسط این نهاد به عنوان رای نهایی در نظر گرفته می شود و همین موضوع اهمیت کاری این وکیل را به خوبی می تواند نشان دهد.

انتهای پیام

مرتبط با : گروه وکلای پارسا
نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
ایمالز
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز