وسایل مورد نیاز سفر یک روزه دخترانه

سفر یک روزه دخترانه-کاماپرس

انتخاب وسایل ضروری، یکی از دغدغه‌های اصلی دختران و بانوان پیش از سفر یک روزه است. آنچه که برای سفر انتخاب می‌کنید، می‌تواند بر کیفیت سفر شما تاثیر بگذارد. گاهی در طول سفر به اقلامی نیاز پیدا می‌کنید که اگر از آن غافل شوید، حتما با مشکل مواجه خواهید شد.

به گزارش کاماپرس، لوازم و اقلام سفر لزوما برای همه گردشگران یکسان نبوده و براساس شرایط آب و هوایی و مختصات جغرافیایی مقصد از یکدیگر متفاوت می‌شود. برای مثال، وسایل مورد نیاز سفر به شمال با اتومبیل شخصی، با وسایل مورد نیاز سفر به کویر همراه با خانواده یا همراه با تورهای تفریحی متفاوت است. گاهی تهیه چک لیست از لوازم ضروری در سفر یک روزه می‌تواند در جمع‌آوری موارد ضروری بسیار کمک کننده باشد.

چه نوع کیف یا چمدانی انتخاب کنیم؟

به جای آنکه چندین کیف و چمدان و ساک‌های متعدد را همراه خود ببرید، بهتر است از یک چمدان مناسب یا یک کوله استفاده کنید که بتوانید تمام وسایل مورد نیاز خود را در آن جای دهید. بهتر است در انتخاب وسایل داخل چمدان دقت لازم داشته باشید تا بتوانید به راحتی کیف یا چمدان مناسب خود را حمل کنید.

چمدان شما نباید آنقدر کوچک باشد که وسایل شما در آن جا نشود و نباید آنقدر بزرگ باشد که برای حمل آن با مشکل مواجه شوید. بهتر است که کیف یا چمدان شما دارای چندین زیپ و قسمت‌های مختلف باشد تا وسایل خود را به راحتی و برحسب اولویت استفاده و اهمیت در قسمت‌های مختلف آن قرار دهید و در مواقع ضروری، به آسانی به آن دسترسی داشته باشید.

انتخاب کفش متناسب با سفر

در نظر داشته باشید که سفر رفتن با مهمانی رفتن یا بیرون رفتن‌های چند ساعته متفاوت است و باید در انتخاب کفش مناسب به تمامی نکات لازم توجه کنید تا در طول سفر از ناحیه کمر و پا دچار آسیب یا خستگی‌های طولانی مدت نشوید. کفش شما باید به‌گونه‌ای باشد که بتوانید از آن برای پیاده‌روی‌های طولانی مدت، کوهنوردی و امثال آن بهره ببرید.

راز آسمان پایتخت

سفر یک روزه-کاماپرس

چه نوع لباسی بپوشیم؟

پیش از سفر، آب و هوای مقصد گردشگری خود را چک کنید و سپس لباس و کفش مناسب با آب و هوای آنجا انتخاب کنید. کلاه لبه­ دار، عینک آفتابی، تی‌شرت، لباس راحتی برای خواب، لباس گرم یا خنک متناسب با هوای مقصد، لباس‌های متناسب با تفریحات آبی یا کوهنوردی، حوله، کفش اسپورت، صندل راحتی و امثال آن از موارد و اقلام ضروری برای سفر یک روزه است. همچنین بهتر است همراه خود کیسه‌های پلاستیکی برای تفکیک لباس‌های کثیف از تمیز داشته باشید.

به همراه بردن لوازم آرایشی و بهداشتی

برای آنکه در طول سفر یک روزه، سلامتی پوست و موی خود را حفظ کنید، به همراه داشتن لوازم آرایشی و بهداشتی از جمله نکات اولیه است. می‌توانید از یک کیف کوچک و جمع و جور برای قرار دادن لوازمی همچون صابون، خوشبوکننده بدن، کرم ضدآفتاب، لوازم آرایشی، برس، شانه، عطر و مسواک در آن استفاده کنید.

بهتر است از بسته‌بندی‌های کوچک صابون مایع، شامپو، ژل شست و شو صورت و کرم استفاده کنید تا بار اضافه با خود حمل نکنید و به نوعی سبک سفر کنید.

دیگر نکات لازم برای سفر

* گردشگران بهتر است در طول سفر یک روزه خود مدارک، پول و کارت‌های بانکی خود را در یک کیف مدارک مجزا و ایمن نگهداری کنند تا ضمن دسترسی راحت‌تر به آن، نگرانی از بابت گم شدن آنها نداشته باشند.

* در صورتی که یک سفر زمینی را تجربه می‌کنید و راه طولانی در پیش دارید، بهتر است میان وعده‌های کوچک مغذی و بسته‌بندی شده را برای مسیر خود در نظر بگیرید و آن را در کیف خود قرار دهید. نوشیدنی‌های خنک و گرم را فراموش نکنید. بهتر است نوشیدنی‌های متنوعی همچون آب معدنی، آبمیوه، چای و قهوه همراه خود داشته باشید.

* اگر قصد دارید در طول سفر یک روزه خود کمپینگ برپا کنید، چادر مسافرتی، زیرانداز، چراغ‌قوه و لوازم مرتبط با درست کردن آتش همراه خود داشته باشید.

رزرو انواع تورهای گردشگری یک روزه با “کوچی نو”

آژانس گردشگری کوچی نو با ارائه گشت‌ها و تورهای اختصاصی و گروهی جذاب در سراسر ایران، ماجراجویی‌های جدید و تجربه‌های شگفت‌انگیز را برای گردشگران به همراه می‌آورد. برخورداری از تورلیدرهای محلی باسابقه، ارائه بیمه مسافرتی، تخفیفات رزرو تورهای گروهی، پشتیبانی 24 ساعته و ضمانت بازگشت وجه از جمله ویژگی‌های این آژانس گردشگری باسابقه به­ شمار می‌رود. همچنین کوچی نو توانسته با اتکا بر خدمات ارزنده و سوابق درخشان، عنوان «شرکت گردشگری خلاق» را در کارنامه خود به ثبت برساند.

انتهای پیام

مرتبط با : کوچی نو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز