ورق سیاه صنعتی و ساختمانی و نکات قابل توجه در زمان خرید

ورق سیاه خواه استفاده صنعتی داشته باشد خواه استفادۀ ساختمانی، یکی از پرکاربردترین صفحات فلزی در دنیای امروز است. اما نکاتی وجود دارد که اگر در صدد خرید این محصول هستید، خوب است به آن ها توجه کنید. زیرا توجه به این نکات می تواند کمک کند تا از هزینه های احتمالی که ممکن است پس از خرید متحمل شوید، به دور مانید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ ساختمان و عمران، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از آنلاین سازه، پلیت فولادی به عنوان پلیت مادر جهت ساخت و تولید بسیاری از ورق های صنعتی دیگر، مثل ورق های روغنی، رنگی و گالوانیزه مورد استفاده قرار می گیرد.

پلیت سیاه صنعتی و ساختمانی چیست؟

ورق سیاه یک صفحه فلزی از جنس آلیاژ فولاد است. منظور از آلیاژ فولادی، عنصر آهن است که با عناصر خاص دیگری مثل کربن، سیلیسم، منگنز، گوگرد، نیکل، فسفر و تعدادی عنصر دیگر ترکیب شده است و تشکیل آلیاژی به نام آلیاژ فولادی را داده است. اضافه کردن عناصر فلزی و غیر فلزی مذکور به آهن، باعث می شود تا سرعت خوردگی و زنگ زدگی آهن تا حد زیادی کم شود؛ درنتیجه ماندگاری آن افزایش یابد.

راز آسمان پایتخت

تغییرات اندک در میزان یا درصد عناصر مذکور، به ویژه تغییر در میزان عنصر کربن، گریدهای مختلفی از بلک پلیت را ایجاد می کند. دو گرید معرف در این مورد، st37 و st52 است. در کشور ما ایران، گرید st37 عمدتاً کاربرد ساختمانی و گرید st52 کاربرد صنعتی دارد. از این رو، این دو گرید به ترتیب با عنوان ورق سیاه ساختمانی و ورق صنعتی شناخته می شوند.

اما حقیقت این است که مصرف st52 فقط جنبه صنعتی ندارد. در کشورهای پیشرفته از این گرید جهت ساخت ساختمان هایی که نیاز است وزن سبک داشته باشند استفاده می شود. در واقع، استفاده از ورق سیاه st52 در ساختمان سازی، به بهینه سازی وزن سازه و سبک شدن آن کمک می کند. در مقابل، اینگونه نیست که فکر کنید st37 نیز فقط جنبه سازه ای داشته باشد و از آن تنها در ساختمان سازی استفاده شود. از پلیت st37 در صنعت هم استفاده می شود. به عنوان مثال، در ساخت برخی از انواع میکسرهای صنعتی، می توان از این گرید استفاده کرد. یک مزیت خوب گرید st37 قابلیت جوش پذیری بسیار خوب آن است. از مزیت های خوب st52 نیز مقاومت بهتر و بیشتر آن است.

قیمت ورق سیاه و خرید آن

قیمت ورق سیاه به عوامل متعددی بستگی دارد. یکی از این عوامل که در این مطلب نیز به آن اشاره شد، گرید این محصول است. قیمت st37 اندکی از st52 کمتر است. متأسفانه در کشور ما تغییرات ارز نیز بر قیمت آهن آلات، از جمله انواع پلیت های صنعتی و ساختمانی تأثیر گذار است. قیمت شمش آهن، کارخانه تولید کننده و ضخامت ورق نیز بر قیمت نهایی آن تأثیرگذار است. شرکت مهندسی آنلاین سازه تأمین کنندۀ بدون واسطۀ انواع ورق های فلزی، شما را به بهترین نحو در امر خرید یاری خواهد کرد. جهت اطلاع از قیمت این محصول، با ما تماس بگیرید: 66396090 – 021

مرتبط با : آنلاین سازه
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز