ورق آجدار فولادی چه کاربردی دارد؟ + قیمت روز آهن آلات 22 خرداد 1402

ورق آجدار-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

ورق آجدار فولادی در مجموعه‌ای از سبک‌ها، پرداخت‌ها، درجه‌ها و ضخامت‌ها عرضه می‌شود. این محصول فولادی را می‌توان آن در اندازه‌های مختلف برش داد و برای طیف وسیعی از موارد استفاده کرد.

به گزارش کاماپرس، ورق آجدار یا چکر پلیت صفحه‌ای از فلز مسطح با مجموعه‌ای از الگوهای فرورفتگی جهت ایجاد اصطکاک و موارد زیبایی شناسی است. این محصول بیشتر در کف سازی استفاده می‌شود.

کاماپرس در ادامه به معرفی این محصول فولادی می‌پردازد.

موارد کاربرد ورق آجدار چیست؟

در هر مکانی که به یک سطح بادوام و بدون لغزش نیاز دارید، ورق آجدار فولادی بهترین انتخاب است. این ورق استیل ضد زنگ، به عنوان یک سطح ضد لغزش در تمامی محیط‌ها مورد مصرف قرار می‌گیرد. ترکیب فولاد مقاوم و الگوی طراحی شده جهت اصطکاک زیر پا، این ورق را به انتخابی عالی به عنوان یک کفپوش ایمن تبدیل کرده است. چکر پلیت در برخی از حوزه‌های پزشکی، گاراژ، رمپ، آسانسور، کفپوش یا دیوارپوش کارخانه‌ها، طراحی داخلی کامیون، یخچال‌های تجاری، پیاده‌روها و… کاربرد دارد.

چکر پلیت چگونه تولید می‌شود؟

الگوی چکر پلیت به صورت نورد گرم تولید می‌شود و بافت و چسبندگی لازم را ایجاد می‌کند. این ویژگی، مصرف آن را برای کفپوش و پوشش دیوار در سطوح پایین ایده آل می‌کند. در فرآیند تولید، یک طرف آن دارای غلتک داغ ایجاد کننده الگو است که بر روی ورق قرار می‌گیرد. طرف دیگر آن به صورت ساده تولید می‌شود. این موضوع به ورق مقاومت بالایی اعطا می‌کند. کارخانه فولاد گیلان به تولید این محصول فولادی در طرح‌های بادامی، لوزی، عدسی و الماسی می‌پردازد. این کارخانه ورق‌ آجدار را در ضخامت‌های 2.5 الی شش میلی‌متر تولید می‌کند. هزینه نهایی هریک متناسب با ضخامت و سایر عوامل اقتصادی و سیاسی متغیر است. ورق آجدار گیلان توسط مجموعه آهن ملل به فروش می‌رسد. کارشناسان این مجموعه درصورت نیاز به مشتریان خود خدماتی نظیر مشاوره تلفنی نیز ارائه می‌دهند.

راز آسمان پایتخت

جدول زیر شامل قیمت برخی از پرفروش‌ترین محصولات فولادی در بازار آهن ایران می‌شود:

منبع: https://ahanmelal.com/steel-sheet/steel-corrugated-sheet-price/gilan-ribbed-sheet

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز