واکسن کرونا برای کارگران مجانی است؟

تور لحظه آخری-کاماپرس

طبق اعلام عضو کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران، ۶ میلیون دوز واکسن کرونا برای تزریق به کارگران خطوط تولید خریداری می شود.

به گزارش کاماپرس، شش میلیون دوز واکسن کرونا برای کارگران تامین می شود، اما این واکسنها رایگان نیست و کافرمایان باید هزینه آن را بپردازند. یعنی اگر کارفرمایی این هزینه را بپردازد، واکسن کرونا به کارگران به صورت رایگان تزریق می شود.

به گفته ناصر ریاحی عضو کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران قیمت تمام شده این واکسن‌ها ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان است، قیمتی که کارفرما باید آن را تقبل کند نه کارگر. ریاحی در این باره می گوید: ما برای تزریق واکسن با کارگر طرف نیستیم بلکه با هماهنگی‌های انجام شده هزینه واکسیناسیون کارگران توسط کارفرماها تقبل می شود.

تقبل این هزینه بیشتر به نفع کارفرما و خطوط تولید است، زیرا اگر یک کارگر به کرونا مبتلا شود کارفرما مجبور است از کل نیروی کار خطوط تولید آزمایش کرونا به عمل بیاورد که به مراتب هزینه آن چند برابر هزینه واکسن است.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

راز آسمان پایتخت

براساس اعلام عضو کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران ، هزینه این شش میلیون دوز واکسن از طریق اعتبارات اسنادی پرداخت می شود، یعنی بعد از این که کالا حمل، بازرسی و تایید شد فروشنده می‌تواند پول خود را تحویل بگیرد که در این باره مقدمات کار انجام شده است .

ریاحی در ادامه می گوید: قرار بود این واکسن‌ها را وزارت بهداشت تحویل بگیرد، اما با دستور رئیس جمهور مبنی بر این که برای واردات این گونه واکسن ارز نیمایی اختصاص یابد آن هم برای اقشار خاصی مانند کارگران که مهم هستند، اما در اولویت بندی وزارت بهداشت نیستند، قرار شد بخش خصوصی با تقبل هزینه آن از سوی کارفرما برای واکسیناسیون کارگران اقدام کند.

لازم به ذکر است ، شش میلیون دوز واکسن بخش کارگری کشور از سری واکسن اسپوتنیک روسیه و آسترازنکا سوئد تامین شده است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز