چطور‌ واکسن کرونا بخریم؟

در حالی که تلفات کرونا از مرز 400 نفر در روز گذشته است ، یکی از مسئولان ارشد بهداشتی کشور اعلام کرد: اگر فردی می خواهد زودتر از موعد  واكسن کرونا بزند می تواند با پرداخت هزینه واکسن را زودتر بزند.

به گزارش کاماپرس، تلفات کرونا امروز یکشنبه 29 فروردین ماه 1400 برای نخستین بار در ایران از 400 نفر فراتر رفت و ضرورت تسریع در روند واکسیناسیون بیش از پیش آشکار شد.

در مورد واکسن کرونا پیش از این گفته می شد این واکسن با مدیریت و نظارت وزارت بهداشت در داخل کشور تولید می شود و همچنین از برخی کشورهای خارجی نیز واردات آن در دستور کار است. ضمنا بارها توسط مسئولان مختلف تصریح شده است که واکسیناسیون عمومی کرونا در ایران به صورت رایگان اجرا می شود. با این حال اظهارات اخیر مسئولان دست اندرکار تزریق واکسن کرونا در مورد رایگان بودن یا نبودن واکسن تا حدی مبهم و گیج کننده است.

هلال احمر واکسن وارد می کند اما رایگان نیست!

از یک سو هلال احمر با صدور اطلاعیه‌ای در مورد واکسن بر رایگان بودن واکسن کرونا خط بطلان کشیده و اظهار کرده است؛ این جمعیت در روزهای آتی واکسن کرونا وارد می‌کند، اما این واکسن‌ها رایگان نخواهد بود.

آریاک سفر

از سوی دیگر علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا نیز با بیان اینکه برخی عجله دارند و صبر نمی‌کنند تا طبق سند ملی واکسیناسیون واکسن را دریافت کنند، گفته است: این افراد برای دریافت واکسن کرونا به خارج از کشور مراجعه می‌کنند که ممکن است از آنها کلاهبرداری شود و یا واکسن تقلبی به آنها تزریق شود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

واکسن پولی فقط برای عجول های پول‌دار؟

وی تصریح کرده است: ستاد ملی مقابله با کرونا مجوز داده افراد یا شرکت‌ها با ارز نیمایی، واکسن وارد کنند تا افرادی که نمی‌توانند طبق سند ملی واکسیناسیون، منتظر دریافت واکسن باشند از واکسن‌های واردشده توسط این افراد استفاده کنند و پول آن را نیز پرداخت کنند.

در سخنان این معاون وزیر بهداشت اشاره ای به این که هلال احمر نیز می تواند واکسن وارداتی را در ازای دریافت پول تزریق کند وجود ندارد.

عقب و جلو کردن نوبت تزریق واکسن کرونا با پرداخت پول!

رئیسی این را هم گفته است که بعید می‌دانم مردم از این امر (واکسن پولی) استقبال کنند چرا که طبق سیاست‌های اعلام‌شده، همه مردم تا پایان سال رایگان واکسینه خواهند شد، اما اگر نوبت فردی برای دریافت واکسن در سند ملی واکسیناسیون به عنوان نمونه آذرماه است، می‌تواند با پرداخت هزینه زودتر این واکسن را دریافت کند.

این مقام ارشد مسئول در حوزه بهداشت و سلامت توضیح دقیق تری درباره  فرآیند خرید واکسن از واردکنندگان یا تغییر اولویت تزریق با پرداخت پول نداده است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام
نرم افزار حسابداری
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

3 دیدگاه برای “چطور‌ واکسن کرونا بخریم؟

  1. ثابت گفته:

    تمام صحبت ها دو پهلو …اگر فلان شود فلان می شود ….یعنی چه …اگه پولی نیست که مجک اعلام کنید نیست دیگه اما و اگر واسه چیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز