جنجال سهمیه واکسن کرونا پاکبانان آبادانی/ مدیران متخلف مجازات می‌شوند؟

خبر تزریق واکسن کرونا به مدیران شهری آبادان به جای پاکبانان این شهر، در فضای مجازی سر و صدای زیادی به پا کرده است.

به گزارش کاماپرس، گویا به غیر از کادر درمان و پاکبانان شهری و افرادی که شغلهای پر خطر دارند، کارمندان عالی رتبه شهرداری،‌اعضای شورای شهر و بعضی از پیمانکارهای شهرداری هم در این لیست قرار دارند. چون بر اساس خبرهایی که منتشر شده، چند عضو شهرداری آبادان هم با اینکه نامشان در لیست نبوده،‌ اما همراه پاکبانان واکسن کرونا تزریق کرده اند.

انتشار این خبر سر و صدای زیادی در فضای مجازی به پا کرده است، چون در حالی که بسیاری از بیماران خاص و سالمندان و حتی کادر درمان هنوز واکسینه نشده اند، عده ای با رانت و تقلب نام خود را در سهمیه پاکبانان قرار داده اند و واکسینه شده اند.

خبری که شکرالله سلمان زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان آن را تایید و اعلام می کند برخی مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر خارج ازنوبت واکسن کرونا تزریق کرده اند. سلمان زاده در این باره می گوید: متاسفانه در این میان تعدادی از مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر آبادان واکسن را دریافت کرده‌اند.

با توجه به اینکه مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر آبادان، ماسک بر چهره داشتند، شناسایی آنان برای همکاران ما هنگام تزریق واکسن امکان پذیر نبود اما نامشان در فهرست ارسالی از سوی شهرداری قرار دارد.»

آریاک سفر

شهردار آبادان و ۸ مسئول دیگر واکسن زده اند

محمود رضا شیرازی شهردار آبادان اما تزریق واکسن توسط اعضای شورای شهر و شهرداری این شهر را قبول ندارد و می گوید: به دلیل ترس ، استرس و انصراف تعدادی از پاکبانان داوطلب دریافت واکسن کرونا ،ناچار به تزریق تعدادی واکسن به مدیران مختلف شهرداری آبادان شدیم.

شهردار آبادان در ادامه به باشگاه خبرنگاران جوان می گوید: ۱۴ تن از پاکبانانی که داوطلب دریافت واکسن سینوفارم بودند به دلیل تردید و استرسی که آنها داشتند در مراسم تزریق واکسن حاضر نشدند و علت ترس آنان ناشناخته بودن این واکسن بود.

پاکبانان خواهان این بودند که بنده و امام جمعه شهرستان آبادان که در مراسم حاضر بودیم قبل از آنها این واکسن را دریافت کنیم .۹ نفر از مسئولین از جمله بنده و ۸ نفر از کارشناسان مسئول ، یکی از معاونین خدمات شهری، مدیر سازمان پسماندو مشاور بهداشتی شهرداری آبادان بعد از ترغیب پاکبانان قبل از تزریق آنها این ۹ نفر مسئول واکسن‌ کرونا را دریافت کردند.

دادستان آبادان: با متخلفان برخورد می شود

سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم به این رفتار مسئولین شهری آبادان واکنش نشان داد. او در نامه ای به رئیس دانشگاه آبادن نوشت: متاسفانه با خبر شدیم که بعضی از مدیران و کارمندان منتسب به شهرداری آبادان در راستای تخصیص سهمیه واکسن به پاکبانان از این حرکت خدا پسندانه و خیرخواهانه برای گروهی که در معرض شدید آلودگی با پسماند‌های آلوده قرار دارند، سوء استفاده و واکسن تزریق کرده اند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه این نامه خواهان برخورد با متخلفان شد و نوشت: معاون بهداشتی و مدیران ناظر بر اجرای برنامه ایمن سازی در اسرع وقت عزل شوند. کلیه کسانی که عامداً با این رفتار غیرمنصفانه و سوءاستفاده همراهی کرده‌اند و کسانی که به نحو ناشایست و ناعادلانه واکسینه شده‌اند، به مراجع قانونی معرفی شوند.

مرائی پور دادستان آبادان نیز از برخورد با متخلفان دریافت واکسن کرونا خبر داده است. او در این باره می گوید: پس از تایید مورد مذکور ماجرا مورد بررسی قرار گرفت و پیگیری ها انجام شد و پس از بررسی دقیق اگر احراز شود که فردی از موقعیت شغلی خود سوء استفاده کرده و موجب محرومیت حقوق پاکبانان شده باشد، همچنین با افرادی که در تبانی برای این کار دست داشته باشند، برخورد می شود.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز